لشگر ۳۵ هزار نفره بازماندگان از تحصیل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: ۳۵ هزار کلاس اولی داریم که به مدرسه نرفتهاند. به گزارش ایلنا، علیربیعی در همایش ملی سوادآموزی در دنیای دیجیتال، اظهارداشت: متأسفانه دانشآموزانی که سواد را با فضای مجازی یاد گرفتهاند اطلاعات وسیع دارند اما کمعمق است. وزیر کار با اشاره […]
لشگر ۳۵ هزار نفره بازماندگان از تحصیل
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: ۳۵ هزار کلاس اولی داریم که به مدرسه نرفتهاند.
به گزارش ایلنا، علیربیعی در همایش ملی سوادآموزی در دنیای دیجیتال، اظهارداشت: متأسفانه دانشآموزانی که سواد را با فضای مجازی یاد گرفتهاند اطلاعات وسیع دارند اما کمعمق است.
وزیر کار با اشاره به نتایج یک تحقیق گفت: مشخص شد علت اول طلاق، فقر و بیکاری نیست، بلکه نداشتن سواد زندگی و سواد ارتباطی است. فقر و بیکاری علت چهارم و «سوادجنسی» علت دوم یا سوم است.
ربیعی در همایش ملی سوادآموزی در دنیای دیجیتال که به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی سوادآموزی ترتیب داده شده بود با طرح این پرسش که آیا بین تحصیل و سواد رابطه مستقیم وجود دارد؟ گفت: یکی از مشکلات ما این است که تحصیل کردن کمتر سواد در پی دارد. باید چه کنیم که تحصیل به سواد منجر شود؟
وی افزود: بدون تردید تعداد فارغالتحصیلان و مهندسان ما در مقایسه با شاخصهای جمعیتی و جی.دی.پی از جوامع توسعه یافته بیشتر است، اما علت اینکه دورانگذار ما به سمت توسعه اینقدر طولانی است به سواد برمیگردد. امیدوارم بتوانیم این خلأها را پر کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کدام متغیرها میتوانند تحصیلات را به سمت سوادی ببرند که بتواند وضع جامعه را بهتر کند و آسیبهای اجتماعی کاهش یابد؟ عنوانکرد: امروز باید به جامعه با سواد هم فکر کنیم.
وی به فضای دیجیتال در سواد اشاره کرد و گفت: وقتی سواد استفاده از دیجیتال را نداشته باشیم، مصرف ما در فضا و محیط مجازی به انحراف میرود. این تکنولوژی چه بخواهیم و چه نخواهیم خودش را به زندگی ما تحمیل کرده است. چگونه باید از این محیط برای آموزش برتر استفاده کنیم؟ نگاه انتقادی به فضای مجازی دارم و باید درست استفاده کردن از آن را بدانیم.
ربیعی ادامهداد: امروز فرزندانی پر از وسعت اطلاعات داریم ولی بسیار کمعمق هستند. فضای دیجیتال عمق سواد را کم و وسعت اطلاعات را زیاد کرده است. شور معلمی و آموختن در فضای دیجیتالی وجود ندارد. میان خواندن رمان، دیدن فیلم آن در سینما و حتی دیدن آن در تلویزیون با یکدیگر تفاوت وجود دارد و احساس کودک از خواندن ژولورن و رفتن به عمق دریا و ماه با دیدن فیلم آن بسیار متفاوت است. بارها فیلم بینوایان را دیدهایم، اما خواندن آن مزه دیگری داشت. دیجیتال دارد این مزه را از ما میگیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه احساسی که کودکان امروز با خواندن قصهها در فضای دیجیتال دارند با زمان ما متفاوت است، گفت: هرچند زمان در حال فشرده شدن است و به فضای دیجیتال نیاز داریم.
وی افزود: تلویزیون ما را تنها کرد، اما امروز هر کودکی یک تبلت به دست دارد. گوشیهای تلفن همراه ما را بهطور عجیبی تنها کرده است و همین تلفنهای همراه عامل زندگیهای بیمزه شده است و در عصر بیمزگی به سر میبریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نتایج یک تحقیق گفت: مشخص شد علت اول طلاق، فقر و بیکاری نیست. علت اول طلاق، نداشتن سواد زندگی و سواد ارتباطی است. فقر و بیکاری علت چهارم بود و علت دوم یا سوم نیز سواد جنسی است.
ربیعی با اشاره به علل اعتیاد گفت: امروز نوعی اعتیاد ناشی از بیمعنایی زندگی و ناامنی روانی در حال رواج است و سواد لذت بردن از زندگی نداریم. سواد فقط برای توسعه و تولید نیست، هرچند برای توسعه به سواد نیاز داریم. سالانه به ۷۰۰هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری نیاز داریم که بخش بزرگی از آن باید با مهارتآموزی به دست بیاید.
وی تأکیدکرد: باید از فضای دیجیتال در توانمندسازی استفاده کنیم. آموزش و پرورش ۳۰۰ مرکز توانمندسازی ایجاد کرده و باید سواد دیجیتالی در جوامع محلی را بیشتر مورد استفاده قرار دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز بازماندگی از مدرسه روزبهروز در حال کاهش است، گفت: با دکتر فانی کار را شروع کردیم و چندی پیش در سفری به بوشهر، استاندار گفت فقط ۸ کودک کلاس اولی را پیدا نکردهاند که به مدرسه برگردانند.۳۵هزار کلاس اولی بازمانده داریم و تا کلاس ششم این آمار ۱۴۰ هزار بازمانده است که نتوانستهایم پیدایشان کنیم و به مدرسه برگردانیم.
ربیعی ادامهداد: از حدود ۱۰ میلیون بیسواد در دولت یازدهم به حدود ۸ میلیون نفر رسیدیم که بخشی از آنها اتباع هستند که تصویب کردیم تحصیل آنها نیز تسهیل شود. امروز ۳۵جلد کتاب کار مشترکمان با آموزش و پرورش رونمایی میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.