گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۵ (قسمت نهم)

  در این شماره، قسمت پایانی گزارش متن گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۵ پیش روی شماست به آن توجه فرمایید. تبصره الحاقی ۵ – کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری که در چارچوب نظام بانکداری الکترونیک فعالیت دارند موظفند دو درصد درآمد حاصل از دریافتی بابت تراکنش‌‌ها در نظام بانکداری الکترونیک را به حساب […]

 

در این شماره، قسمت پایانی گزارش متن گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۵ پیش روی شماست به آن توجه فرمایید.

تبصره الحاقی ۵ – کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری که در چارچوب نظام بانکداری الکترونیک فعالیت دارند موظفند دو درصد درآمد حاصل از دریافتی بابت تراکنش‌‌ها در نظام بانکداری الکترونیک را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. معادل مبلغ واریزی تا سقف مبلغ ۳ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال از محل ردیف ……….. جدول شماره (۹) این قانون به مصرف می‌رسد.

تبصره الحاقی ۶ – به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجازه داده می‌شود دفترچه‌های بیمه پایه درمانی مازاد افراد دارنده بیش از یک دفترچه بیمه پایه درمانی را که تا پایان شهریورماه نسبت به تعیین تکلیف و انتخاب یک دفترچه اقدام ننموده‌اند، ابطال کند.

تبصره الحاقی ۷ – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است ایران‌چک‌های مورد نیاز کشور را پس از تصویب شورای پول و اعتبار تولید و با مسدود کردن معادل ریالی آن تحت نظارت هیأت نظارت اندوخته اسکناس(موضوع ماده ۲۱ قانون پولی و بانکی کشور) منتشر کند.

تبصره الحاقی ۸ – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ۱۵ هزار میلیارد ریال مانده تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و رشد مبلغ مزبور را به تفکیک ۱۰ هزار میلیارد ریال به کمیته امداد امام‌خمینی و ۳ هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاه‌های ذی‌ربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویی دو هزار میلیارد ریال به خانواده‌های معسر زندانیان پرداخت کند. در صورتی‌که هر یک از دستگاه‌های مشمول نتوانند به هر میزان از سهمیه تسهیلات خود تا پایان آذرماه ۱۳۹۵ استفاده نمایند، سهمیه مزبور به دیگر دستگاه مشمول تعلق می‌گیرد.

تبصره الحاقی ۹ – کلیه افراد عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که حداقل ۱۰ سال سهم بیمه اجتماعی خود را پرداخت نموده‌اند، می‌توانند باقیمانده آن تاسقف ۱۵ سال را به نرخ روز و یک‌جا پرداخت نموده و مشمول بازنشستگی شوند.

تبصره الحاقی ۱۰- شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها موظفند حداقل ۸ درصد از سرجمع اعتبارات عمرانی استانی این قانون را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دهند تا صرف تهیه و اجرای طرح‌های هادی و بهسازی روستاهای شهرستان مربوط شود.

تبصره الحاقی ۱۱- به منظور افزایش سرمایه بانک‌های کشاورزی، ملی و سپه به بانک مرکزی اجازه داده می‌شود هزینه‌های تأمین مالی منابعی که از محل تسهیلات و خطوط اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط بانک‌های مذکور تا پایان ۱۳۹۴ محاسبه و در حساب‌ها ثبت گردیده را تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به حساب افزایش سرمایه دولت در آن بانک‌ها منظور کند. سهم هریک از بانک‌ها توسط کارگروهی متشکل از رییس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعیین می‌شود.

 

تبصره الحاقی ۱۲ – به منظور تأمین بار مالی طرح الزام سازمان تأمین اجتماعی و پرداخت مابه‌التفاوت حقوق سنوات ارفاقی در برقراری مستمری بازنشستگان مشمول تأمین اجتماعی طبق میانگین حقوق مبنای تعیین حق‌بیمه پرداختی دو سال آخر بیمه‌پردازی سنوات ارفاقی، اعتبار مورد نیاز شرکت‌های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی تبصره (۳) قانون، صرفاً با استفاده از منابع مالی خود، برای تأمین مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی منظور و پرداخت می‌شود.