جلیلی:دولت باید بانک اطلاعاتی از درآمد افراد برای یارانه ایجاد کند

  عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مجلس باید دولت را مکلف کند بانک اطلاعاتی از منابع درآمدی آحاد مختلف جامعه تهیه کند. اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مشهد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حواشی موجود در بحث پرداخت یارانه‌ها در روزهای اخیر گفت: مجلس باید برای دولت این […]

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مجلس باید دولت را مکلف کند بانک اطلاعاتی از منابع درآمدی آحاد مختلف جامعه تهیه کند.

اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مشهد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به حواشی موجود در بحث پرداخت یارانه‌ها در روزهای اخیر گفت: مجلس باید برای دولت این تکلیف را ایجاد کند. یک بانک اطلاعاتی از مبنای درآمدی و هزینه‌ای افراد در طول یک زمان مشخص تهیه کند تا تمام این مراحل درآمدی و هزینه‌ای قابل ثبت باشد.

وی افزود: دولت می‌گوید که در شرایط فعلی که پایگاه اطلاعی که میزان درآمد افراد را برای حذف یارانه پردرآمد‌ها در اختیار ندارد و نگران ایجاد خطا در این بخش هستند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: قانون دولت را مکلف کرده تا یارانه را به اقشار نیازمند پرداخت کند و دولت می‌گوید امکان انجام این کار برایش وجود ندارد و شناسایی افراد ثروتمند برای آن محقق نیست.

 

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: درآمد بسیاری از افراد در جایی ثبت نشده و مشخص نیست که بسیاری از افراد متعلق به کدام یک از دهک‌های درآمدی جامعه هستند تا یارانه آنان قطع شود و اطلاعات شفافی در این زمینه نیست.