الاهلی- پرسپولیس: تکمیل بازگشت رویایی

یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا الاهلی- پرسپولیس: تکمیل بازگشت رویایی پرسپولیس به عنوان تنها نماینده ایران امشب و از ساعت ۱۹:۴۵ در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان می‌رود. به گزارش سایت برنامه نود، پرسپولیس تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که به سختی کشیدن در این رقابت‌ها عادت دارد. این تیم […]

یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الاهلی- پرسپولیس: تکمیل بازگشت رویایی

پرسپولیس به عنوان تنها نماینده ایران امشب و از ساعت ۱۹:۴۵ در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان می‌رود.

به گزارش سایت برنامه نود، پرسپولیس تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که به سختی کشیدن در این رقابت‌ها عادت دارد. این تیم پس از صعود پرزحمت از مرحله گروهی و یک‌هشتم نهایی حالا می‌خواهد از سد یک چهارم نهایی عبور کند.

قهرمان ایران که یکی از بهترین تیم‌های تاریخ خود را در اختیار دارد در این فصل لیگ قهرمانان آسیا سرانجام طلسم مرحله یک چهارم نهایی را شکست و به جمع ۸ تیم برتر قاره رسید.

قرمز‌ها در بازی رفت خود مقابل الاهلی عربستان چیزی نمانده بود که کاملاً از صعود نامید شوند اما برانکو‌ایوانکوویچ با تعویض‌های به موقعش موفق شد بازی دو-صفر عقب افتاده را دو-دو مساوی کند.

حالا سرنوشت در دستان خود پرسپولیس است و این تیم با یک پیروزی می‌تواند خود را به نیمه‌نهایی برساند.

پرسپولیس میزبان بازی رفت بود اما به دلیل مشکلات بین ایران و عربستان، آن مسابقه در مسقط عمان برگزار شد. نتیجه دو-دو در خانه باعث می‌شود که یک تساوی یک-یک یا صفر-صفر به معنای حذف پرسپولیس باشد.

برانکو باید به دنبال شکست دادن حریف خود باشد، نتیجه‌ای که با توجه به کیفیت این روزهای پرسپولیس اصلاً دور از دسترس نیست.

پرسپولیس در این فصل لیگ برتر عالی کار کرده و به راحتی حریفان را شکست می‌دهد برد روحیه بخش در خانه گسترش فولاد این تیم را آماده برگزاری جشن صعود کرده است.

قهرمان ایران در این فصل لیگ قهرمانان، حریفان بسیار قدرتمندی مثل الوحده‌ امارات، الهلال و الاهلی عربستان، الریان و لخویای قطر داشته و بازی مقابل این تیم‌‌ها تجربه خوبی برای بازیکنان این تیم شده که بدون اشتباه مقابل الاهلی به میدان بروند.

دست پر برانکو

امتیاز پرسپولیس نسبت به فصل قبل نیمکت قوی این تیم است. این نیمکت‌نشینان تیم بودند که نتیجه بازی رفت را عوض کردند. در بازی گسترش-پرسپولیس هم همین اتفاق تکرار شد.

برانکو در این فصل دست باز تری دارد و می‌تواند هر بازی ترکیب تیمش را عوض کند. سیدجلال‌حسینی در بازی رفت محروم بود و حالا به جمع نفرات تیم برگشته است. کاپیتان پرسپولیس اما کمی مصدوم است و احتمال بازی کردن او زیاد به نظر نمی‌رسد. برانکو در خط میانی هافبک باکیفیتی مثل بشار رسن را روی نیمکت دارد. گادوین‌منشا هم می‌تواند در خط حمله به کمک تیم بیاید.

پرسپولیس از هر لحاظ شرایط خوبی برای غلبه بر الاهلی دارد، اگر قرار باشد تیمی به ناکامی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پایان دهد آن تیم همین پرسپولیس کنونی است. ایران چهار سال در نیمه نهایی نماینده‌ای نداشته و تنها ۳ بار تیم‌های ایرانی تا نیمه نهایی رسیده‌اند. العین امارات و الهلال عربستان دیگر تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی در منطقه غرب آسیاند.

الاهلی تیمی با ستاره‌های گران قیمت

الاهلی، نایب‌قهرمان لیگ عربستان مانند پرسپولیس در گروه بسیار سختی در آسیا حضور داشت؛ این تیم ذوب‌آهن را حذف کرد و پس از العین دوم شد. الاهلی در یک‌هشتم نهایی از سد تیم قدرتمند الاهلی امارات عبور کرد.

الاهلی برای نتیجه گرفتن در آسیا هزینه زیادی کرده است. این تیم سرمربی خود را عوض کرد و چند خرید میلیاردی داشت.

سرگیی ربروف اوکراینی، جانشین کریستین گروس سوئیسی شد. ربروف ۴۳ ساله که سال‌ها در سطح اول فوتبال دنیا و در تیم‌هایی مثل تاتنهام توپ زده است پس از حضور موفق روی نیمکت دینامو کیف اوکراین هدایت الاهلی را برعهده گرفت.

او دوبار دینامو را قهرمان لیگ اوکراین کرد و حالا مسؤولان عربستانی از او انتظار دارند در لیگ عربستان و آسیا نتایج خوبی بگیرد.

الاهلی چندین و چند بازیکن گران‌قیمت هم به خدمت گرفته است. این تیم ۶ بازیکن خارجی دارد. عمرالسوما سوری و محمد عبدالشافی مصری از فصل قبل همراه الاهلی باقی ماندند.

جنجالی‌‌ترین و مهم‌ترین خرید الاهلی، لئوناردوسوزا برزیلی است. الاهلی برای خرید این بال چپ ۴ میلیون یورو هزینه کرد تا ستاره پارتیزان‌بلگراد را جذب کند. دیگر برزیلی الاهلی کلادمیر است که با قیمت ۲٫۷ میلیون یورو از بروژ بلژیک به الاهلی پیوست.

گادفری اوبوآبونا مدافع نیجری‌های فصل گذشته ریز اسپور ترکیه دیگر خرید این تیم به شمار می‌رود. جیانیس فتفاتزیدیس یونانی دیگر خارجی الاهلی است که البته به دلیل محدودیت بازیکنان خارجی نام او در فهرست لیگ قهرمانان قرار نگرفته است.

الاهلی با این همه ریخت و پاش لیگ عربستان را با یک باخت شروع کرد. این تیم البته در هفته دوم با ۴ گل الفتح را شکست داد. الاهلی در بازی رفت نشان داد چه تیم خطرناکی است بازیکنان خارجی این تیم کاملاً مدافعان پرسپولیس را به دردسر انداختند.

عربستان در این روز‌ها همچنان سرخوش از حضور دوباره در جام جهانی است و آنها می‌خواهند در لیگ قهرمانان هم خودی نشان دهند.

دوباره سوما

در آستانه این دیدار یک بار دیگر نگاه‌ها به عمر السوما سوری است. سوما بر‌ترین گلزن لیگ عربستان در ۳ فصل پیاپی در ۷۱ بازی در لیگ ۷۳ گل به ثمر رسانده است و بهترین بازیکن الاهلی در سال‌های اخیر بوده است. سوما در یک ماه گذشته بدجوری برای علیرضابیرانوند دردسر ایجاد کرد. او در بازی رفت زننده گل اول الاهلی بود. در بازی ایران-سوریه هم این بازیکن در دقیقه ۹۲ کار را به تساوی کشاند. سوما در یک بازه ۲۱ روزه برای سومین مرتبه مقابل بیرانوند قرار می‌گیرد.