تا سال ۲۰۳۰ میلادی هند تولید خودروهای غیربرقی را متوقف میکند دولت هند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، خودروسازان این کشور را موظف کند تا تمامی خودروهای تولیدی در این کشور را برقی کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، کشور هند تحت تأثیر سیاستهای جدید اتخاذ شده توسط مقامات دولتی این کشور، […]
تا سال ۲۰۳۰ میلادی
هند تولید خودروهای غیربرقی را متوقف میکند
دولت هند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، خودروسازان این کشور را موظف کند تا تمامی خودروهای تولیدی در این کشور را برقی کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، کشور هند تحت تأثیر سیاستهای جدید اتخاذ شده توسط مقامات دولتی این کشور، به منظور مقابله با معضل آلودگی هوا و کاهش انتشار آلایندهها و گازهای گلخانهای، قرار است تمامی خودروها و وسایل حمل و نقل تولیدشده در هند را برقی کند. یکی از مقامات دولتی هند اظهار کرده که این سیاست جدید تا پایان سال میلادی جاری به اعلام عمومی خواهد رسید.
شرکت کامینز (Cummins) که در زمینه ساخت موتور خودرو در هند فعالیت میکند، تحقیقات خود را در رابطه با سرمایهگذاری در سیاست تولید خودروهای برقی آغاز کرده است. این در حالیست که شرکت کرهای هیوندای موتورز بر سر تأمین قطعات خودروهای برقی با کارخانهها و شرکتهای هندی مذاکره میکند.
آشوکلیلند که سال گذشته یک اتوبوس برقی را تولید کرد نیز با یک استارتآپ هندی موسوم به SUN Mobility جهت توسعه تکنولوژی تولید باتری برای خودروها، اتوبوسها و کامیونهای برقی مشارکت کرده است.
آنانتتالالیکار، مدیر شرکت کامینز هند اظهار کرد: «همه ما میدانیم که این تصمیمی که هندوستان مانند بسیاری از کشورها ی دیگر، اتخاذ کرده است، بسیار چالشبرانگیز است و با موانعی روبهروست. بهعنوان مثال، خودروهای برقی هماکنون قیمت بسیار بالایی دارند چرا که ساخت باتریهای آنها بسیار گرانقیمت و پرهزینه تمام میشود. دیگر آنکه هماکنون تولید این گونه باتریها در هندوستان صورت نمیگیرد. مشکل دیگر آنکه ایستگاههای شارژ بسیاری باید در سرتاسر کشور تعبیه شود تا مردم بدون مشکل بتوانند از خودروهای برقی خود استفاده کنند».
وی اضافهکرد: «البته دولت هند در عملی کردن این سیاست بسیار مصمم و با اراده است و این میتواند خبر خوشی برای طرفداران محیطزیست در جهان و هند باشد».
نیتین گادکاری، وزیر حمل و نقل و جاده در هند روز پنجشنبه خطاب به خودروسازان و قطعهسازان فعال در هندوستان هشدار داده بود که همه آنها موظف هستند از این پس اقدام به تولید و طراحی خودروهای برقی و یا خودروهای جایگزین کنند و در غیر این صورت با پیامدهای تغییر سیاستهای خودرویی روبهرو خواهند شد.
وی با جدیت خطاب به خودروسازان در هند افزود: «چیزی که معلوم و مشخص است آن است که تمامی خودروسازان باید در راستای تغییر سیاستهای دولتی در خصوص حفظ محیطزیست، عمل کنند و این بدین معناست که تمامی خودروها، موتورها و اتوبوسهای تولیدی باید برقی و الکتریکی باشند. در این امر دولت هند با هیچکس مذاکره نخواهد کرد و شما موظف هستید این تغییر را اعمال کنید».
دولت هند در ماه مه سال جاری میلادی تصمیم گرفت در یک چشمانداز ۱۵ ساله تمامی خودروهای تولیدی در این کشور را برقی و الکتریکی کند و بدینمنظور ثبت نام خودروهای بنزینی و دیزلی را محدود کرده و به ازای آن تسهیلاتی برای خرید بیشتر خودروهای برقی و جایگزین به مردم اعطا کرده است.
براساس آمار صنعتی، میزان فروش خودروهای برقی در هند بهعنوان یک بازار خودروی در حال توسعه نسبت به خودروهای بنزینی و دیزلی بسیار ناچیز است. چرا که در سال مالی گذشته بالغ بر ۳ میلیون خودروی بنزینی و دیزلی در این کشور به فروش رفته است.
گوئنتر بوچک، مدیر اجرایی شرکت تاتاموتورز عنوانکرد : «ماهیندرا و ماهیندرا (Mahindra & Mahindra) در حال حاضر تنها تولیدکننده خودروهای برقی در هندوستان است و ممکن است در سالهای آتی به شرکت ما (تاتا موتورز) بپیوندد که این امر میتواند احتمال تولید خودروهای برقی را در پلتفرم خط تولید فعلی ما تقویت کند.
شرکت کرهای هیوندای موتورز نیز که پروژه تولید خودروهای هیبریدی در هند را آغاز کرده، پس از اعلام سیاستهای جدید دولت هند، اعلام کرده که قصد دارد خودروهای برقی کنونی خود را مطابق نیازهای بازار هند تطبیق داده و تولید کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.