رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران:«آخوندی» برای خرید هواپیما با لیزینگ داخلی هیچ مشورتی نکرد

  حمید ابدالی اعلام آمادگی کرد که انجمن ملی لیزینگ توانایی مشارکت در خرید بخشی از هواپیماهای قید شده در قرارداد را داشته و می‌تواند در این راستا وزارتخانه آخوندی را یاری کند. رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران گفت: وزارت راه‌ و شهرسازی هیچ صحبتی با این انجمن و مجموعه لیزینگ کشور پیرامون […]

 

حمید ابدالی اعلام آمادگی کرد که انجمن ملی لیزینگ توانایی مشارکت در خرید بخشی از هواپیماهای قید شده در قرارداد را داشته و می‌تواند در این راستا وزارتخانه آخوندی را یاری کند.

رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران گفت: وزارت راه‌ و شهرسازی هیچ صحبتی با این انجمن و مجموعه لیزینگ کشور پیرامون خرید هواپیماهای ایرباس نکرده است.

چندی پیش‌تر، تفاهم‌نامه اولیه خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس به ارزش دست‌کم ۱۰٫۵ میلیارد دلار در سفر اخیر رییس‌جمهوری به فرانسه به امضا رسیده که از پی این تفاهم‌نامه، مقرر شد ۴۵ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و ۳۲۱، ۴۵ فروند ایرباس ۳۳۰، ۱۶ فروند ایرباس ۳۵۰ و ۱۲ فروند هواپیمای ایرباس A380 در مدت زمان ۵ سال در اختیار شرکت دولتی هواپیمایی «هما» قرار گیرد.

عباس آخوندی همین اواخر با سفر به آلمان به دنبال تأسیس یک شرکت سرمایه‌گذاری و لیزینگ در صنعت هواپیمایی بوده که مقرر شده به فوریت، برنامه کسب ‌و کار لیزینگ هوایپمایی ایران با اروپایی‌‌ها تهیه و اجرایی شود.

در همین راستا، ‌حمید ابدالی‌ در گفت‌وگو با نسیم‌آنلاین، اظهار کرد: انجمن ملی لیزینگ کشور در حد بضاعت خود توانایی مشارکت در خرید هواپیما‌ها را دارد.

به گفته وی، انجمن ملی لیزینگ در تعیین روش‌های خرید هواپیما و یا تدوین سازوکار حقوقی آن‌‌ها می‌تواند به وزارت راه‌ و شهرسازی کمک‌های خوبی انجام دهد.

رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران، با بیان این‌که این انجمن تجربه خوبی در زمینه لیزینگ داشته، افزود: وزارت راه ‌و شهرسازی می‌تواند با انجمن لیزینگ نشست‌های تخصصی را برگزار کرده و از نظرات کارشناسی اعضای انجمن بهره‌برداری کند.

وی، اعلام آمادگی کرد که انجمن ملی لیزینگ توانایی مشارکت در خرید بخشی از هواپیماهای قید شده در قرارداد را داشته و می‌تواند در این راستا وزارت راه‌ و شهر‌سازی را یاری کند.

به گفته ابدالی، وزیر راه‌ و شهرسازی تاکنون اشاره‌ای به لیزینگ‌های داخلی برای خرید هواپیما‌ها نداشته است.

رییس هیأت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران، گفت که گردش مالی صنعت لیزینگ در کشور سالانه حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده که لیزینگ صنعت‌و معدن پیش‌تر مبادرت به خرید یک هواپیما برای یک شرکت هواپیما کرده بود.

 

وی افزود: صنعت لیزینگ ایران از سال ۱۳۵۴ فعالیت خود را آغاز کرده اما بعد‌ها مغفول مانده و به همین دلیل این صنعت بیش‌تر به سمت خرید خودرو حرکت کرده است.