اقدامات وزارت راه برای کنترل تصادفات جاده‌ای مؤثر نبوده است

اقدامات وزارت راه برای کنترل تصادفات جاده‌ای مؤثر نبوده است عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که اقدامات وزارت راه برای کنترل تصادفات جاده‌ای مؤثر نبوده است، گفت: در حقیقت باید موضوع صدور مجوز برای این رانندگان و تعاونی‌هایی که کار حمل‌ونقل را انجام می‌دهند با جدیت بیش‌تری بررسی شود. به گزارش فارس، فرج‌ا…رجبی نماینده […]

اقدامات وزارت راه برای کنترل تصادفات جاده‌ای مؤثر نبوده است

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که اقدامات وزارت راه برای کنترل تصادفات جاده‌ای مؤثر نبوده است، گفت: در حقیقت باید موضوع صدور مجوز برای این رانندگان و تعاونی‌هایی که کار حمل‌ونقل را انجام می‌دهند با جدیت بیش‌تری بررسی شود.

به گزارش فارس، فرج‌ا…رجبی نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به حوادث واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی و سقوط اتوبوس بین‌ شهری در جاده جاجرود، اظهارداشت: قبلاً کار تحقیقاتی در این زمینه انجام داده بودیم که لازم است مجدد و به صورت کارشناسی‌تر این موارد بررسی شود.

وی افزود: دفعه قبل هم وزارت راه، قسمت حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور و بخش‌های مرتبط و اورژانس را درگیر کرده بود اما به نظر می‌رسد که این اقدام تأثیرگذاری نبوده و باید با دقت بیش‌تری و با استفاده از کارشناسان خاص جاده‌ای و نظارتی بتوانیم این مسایل را بازبینی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که ما باید در راستای وظایف نظارتی‌مان یک بار دیگر مسأله حوادث جاده‌ای را با موشکافی بیش‌تری بررسی کنیم، گفت: در حقیقت باید موضوع صدور مجوز برای این رانندگان و تعاونی‌هایی که کار حمل‌ونقل را انجام می‌دهند با جدیت بیش‌تری بررسی شود همچنین وضعیت فیزیکی جاده علائم، حضور نیروهای پلیس در محدوده و نصب علایم هم باید با کارشناسی بیش‌تری مورد بازبینی قرار گیرد.

رجبی با تأکید بر این‌که باید برای حوادث جاده‌ای به ویژه در حوزه اتوبوسی که تلفات بسیاری هم به دنبال دارد، را با دقت بیش‌تری بررسی و علت‌یابی کنیم، عنوان‌کرد: نمی‌شود که هر روز شاهد این حوادث تأسف‌بار باشیم؛ قطعاً در یک جایی از کار یک بی‌مبالاتی اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این تلفات زیاد تدبیر ویژه‌ای نمی‌طلبد و از وزیر راه سؤال نمی‌شود، تصریح‌کرد: ما حتماً از وزیر راه در این باره سؤال خواهیم کرد البته اگر کمیسیون عمران با جدیت بیش‌تر و مجدد به این موضوع ورود کند در این صورت تمام طرف‌های درگیر باید حضور پیدا کنند و توضیحات خود را با توجه به مستندات قبلی تکمیل کرده و ارایه دهند که این می‌تواند سرآغاز جدید برای نظارت جدیدی باشد تا گره‌گشایی صورت گیرد.

رجبی با اشاره به این‌که گزارش قبلی وزرات راه برای مجلس آنچنان که باید، فنی و با دقت دیده نشد، خاطرنشان‌کرد: یعنی بررسی‌های قبلی ما برای سقوط خودرو‌ها از جمله اتوبوس‌‌ها کافی نبوده و باید از جنبه‌های فنی بیش‌تری بررسی شده و مدیریت ترافیکی صورت گیرد.

 

این عضو کمیسیون عمران مجلس‌شورای‌اسلامی در بخش پایانی سخنان خود یادآورشد: در حال حاضر بحث، فقط فیزیک جاده‌ای نیست بلکه مدیت حمل‌ونقل هم مهم است و هر دو باید با همدیگر دیده شود و همچنین اینهمه صدور مجوز‌ها برای رانندگان حمل‌ونقلی کنترل شود.