نداشتن رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی مانع از حضور آنها در مناقصات ست

رییس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی نداشتن رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی مانع از حضور آنها در مناقصات ست برای برطرف کردن مشکلات تعاونی‌‌ها در خراسان‌جنوبی، یک بازارچه مرزی مخصوص تعاونی‌‌ها برای صادرات کالا ایجاد شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان‌اسعدزاده رییس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های بخش تعاونی در زمینه قانون‌گذاری، گفت: ایجاد یک […]

رییس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی

نداشتن رتبه‌بندی شرکت‌های تعاونی مانع از حضور آنها در مناقصات ست

برای برطرف کردن مشکلات تعاونی‌‌ها در خراسان‌جنوبی، یک بازارچه مرزی مخصوص تعاونی‌‌ها برای صادرات کالا ایجاد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان‌اسعدزاده رییس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های بخش تعاونی در زمینه قانون‌گذاری، گفت: ایجاد یک بازارچه مرزی مخصوص تعاونی‌‌ها برای صادرات کالا، تقویت بخش تعاونی‌‌ها در ارایه خدمات معافیت‌ها و بخشودگی‌های لازم از قبیل مالیات و بیمه، حذف بوروکراسی مضاعف و همکاری دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در حل مشکلات تعاونی‌‌ها راه‌گشا باشد.

وی با اشاره به ضعف تبادل اطلاعات، کالا و تأمین نیازمندی‌‌ها در داخل تعاونی‌‌ها و اتحادیه‌ها در سطح استان و کشور، گفت: وجود مشکلات قانونی برای اشخاص حقیقی در جهت فرار و پرداخت مالیات مستقیم و ارزش افزوده، عدم معافیت مالیاتی شرکت تعاونی‌‌ها مسایل و مشکلاتی هستند که گریبانگیر تعاونی‌‌ها استان است.

اسعدزاده با اشاره به سایر مشکلات تعاونی‌های استان، اظهار‌کرد: عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی برای ادامه فعالیت‌های تعاونی‌‌ها در ابعاد گوناگون، عدم صدور مجوز برای برخی از تعاونی‌‌ها خدماتی و عدم صدور پروانه صلاحیت و صدور رتبه برای تعاونی‌‌ها در مناقصه‌ها و مزایده‌ها، عدم سرمایه در گردش از مشکلات این بخش می‌توان نام برد.

رییس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی افزود: مشکلات مالیاتی سبب کندشدن بستر فعالیت تعاونی‌‌ها و ایجاد رکود و موانع در این حوزه شده است که امیدواریم با مساعدت سازمان امور مالیاتی با بخش تعاون، مشکلات این بخش حل و تعاونی‌‌ها به اهداف خود روز به روز نزدیک‌تر شوند.

 

وی گفت: روند کند اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در بخش تعاون، مشکل تأمین وثایق ملکی مورد مطالبه بانک‌ها به ویژه در مناطق محروم نیز مشکلات این بخش را مضاعف‌تر کرده است.