واحدهای صنفی، اطلاعات کالا‌ها را در اختیار مشتری بگذارند

دبیر کل اتاق اصناف ایران خواستار شد واحدهای صنفی، اطلاعات کالا‌ها را در اختیار مشتری بگذارند دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: مشتری‌مداری یکی از اصول بازاریابی و ارایه خدمات است و فروشندگان باید ملزم به رعایت اصول مشتری‌مداری باشند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌عوض‌پور اظهارکرد: واحد صنفی عرضه‌کننده کالا و خدمات باید […]

دبیر کل اتاق اصناف ایران خواستار شد

واحدهای صنفی، اطلاعات کالا‌ها را در اختیار مشتری بگذارند

دبیرکل اتاق اصناف ایران گفت: مشتری‌مداری یکی از اصول بازاریابی و ارایه خدمات است و فروشندگان باید ملزم به رعایت اصول مشتری‌مداری باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، علی‌عوض‌پور اظهارکرد: واحد صنفی عرضه‌کننده کالا و خدمات باید اطلاعات مورد نیاز مشتری در مورد کالا را قبل از خرید به مصرف‌کننده بدهد تا مشتری بتواند براساس اطلاعات موجود خرید دلخواه خود را انجام دهد .

وی تصریح‌کرد: در بازار رقابتی یکی از پارامترهایی که شخص می‌تواند رقابت کند و در بازار حضور داشته باشد، بحث مشتری‌مداری است و در شرایطی که تنوع کالایی زیادی وجود دارد، فروشندگان نیز باید با صبر و حوصله و رعایت اصول مشتری‌مداری پاسخ‌گوی نیاز مشتریان باشند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران ادامه‌داد: در قانون نظام صنفی هم دیده شده شخصی که می‌خواهد پروانه کسب دریافت کند، باید یک‌سری آموزش‌های عمومی و آموزش‌های تخصصی مانند خدمات فنی مرتبط با کالا را ببیند تا اطلاعات لازم را در خصوص کالایی که می‌خواهد عرضه کند، داشته باشد و داشتن این آگاهی خیلی مؤثر خواهد بود و کمک می‌کند تا مشتری بتواند با اطمینان و به سهولت خرید کند.

 

وی تصریح‌کرد: در خصوص خریدهایی که در آن تنوع کالایی بیش‌تر است، انتخاب آن برای مشتری سخت‌تر خواهد بود، مانند پوشاک یا لوازم خانگی؛ لذا مردم سعی می‌کنند کالایی را بخرند که دارای برند معتبر و شناخته شده است و نسبت به کیفیت آن کالا اطمینان‌خاطر دارند؛ در این میان صاحب واحد صنفی می‌تواند با دادن اطلاعات کافی به مشتری در خصوص خرید کالای مورد نیاز انتخاب را برای مشتری آسان‌تر کند.