تابلوی مناقصه در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود

تابلوی مناقصه در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود مدیر مطالعات و سنجش ریسک شرکت بورس کالای ایران از راه‌اندازی تابلوی مناقصه در این بورس خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جوادفلاح با اشاره به این‌که تأثیر تابلوی مناقصات در شفاف‌سازی قیمت‌ها مثبت خواهد بود، افزود: تاکنون بورس کالای ایران محلی برای مزایده‌ها بوده و […]

تابلوی مناقصه در بورس کالا راه‌اندازی می‌شود

مدیر مطالعات و سنجش ریسک شرکت بورس کالای ایران از راه‌اندازی تابلوی مناقصه در این بورس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ جوادفلاح با اشاره به این‌که تأثیر تابلوی مناقصات در شفاف‌سازی قیمت‌ها مثبت خواهد بود، افزود: تاکنون بورس کالای ایران محلی برای مزایده‌ها بوده و بستری برای مناقصه در بورس مورد نظر فراهم نبوده است.

وی افزود: بورس کالای ایران به همین دلیل موضوع مورد نظر را با سازمان بورس و اوراق بهادار در میان گذاشت و سازمان نیز پس از بررسی‌های لازم این پیشنهاد را جهت تصویب به شورای عالی بورس ارجاع داد.

مدیر مطالعات و سنجش ریسک شرکت بورس کالای ایران گفت: بحث تابلوی مناقصه در بورس کالا از موضوع‌های مورد بحث در جلسه شورای عالی بورس کشور بود.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: عمده بنگاه‌های اقتصادی که در کشور کالا تولید می‌کنند در بورس کالا حضور دارند.

فلاح در ادامه از ابزارهای مختلف تأمین مالی در بورس کالای ایران خبر داد و اظهار‌کرد: برای گسترش این ابزار‌‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است.

 

وی یادآور‌شد: ابزارهای جدید تأمین مالی کالایی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر و شورای عالی بورس به عنوان نهاد بالادستی در حال طراحی است.