پیشبینی دستیابی به سهم ترانزیت ۱۰۰ میلیون تنی ریلی تا سال ۱۴۰۴ معاون مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راهآهن جمهوری اسلامی کاهش ۱۰ درصدی تردد جادهای به صورت سالانه را از وظایف دولت برشمرد و عنوانکرد: ۴۰ میلیون تن بار در سال گذشته از طریق خطوط ریلی حمل شده است که در چشمانداز سال ۱۴۰۰ […]
پیشبینی دستیابی به سهم ترانزیت ۱۰۰ میلیون تنی ریلی تا سال ۱۴۰۴
معاون مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راهآهن جمهوری اسلامی کاهش ۱۰ درصدی تردد جادهای به صورت سالانه را از وظایف دولت برشمرد و عنوانکرد: ۴۰ میلیون تن بار در سال گذشته از طریق خطوط ریلی حمل شده است که در چشمانداز سال ۱۴۰۰ به ۱۹۵ میلیون تن جابهجایی در ناوگان حمل و نقل ریلی باید برسیم.
به گزارش ایسنا، صادقتخمهچیان در بیست و ششمین جلسه شورای گفتوگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مسایل و مشکلات صادرات گفت: به سمت انتقال بار از کامیونها و جادهها، به خطوط ریلی هستیم.
وی ادامه داد: در اسناد بالادستی دولت مکلف به دستیابی سالانه سهم ۳۰ درصدی حمل بار ریلی و اصلاح قیمت گازوئیل شده است.
معاون مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راهآهن جمهوریاسلامی کاهش ۱۰ درصدی تردد جادهای به صورت سالانه را از دیگر وظایف دولت برشمرد و عنوان کرد: ۴۰ میلیون تن بار در سال گذشته از طریق ریلی جابهجا شده که باید در چشمانداز سال ۱۴۰۴ این عدد به ۱۹۵ میلیون تن برسد.
تخمهچیان بابیان اینکه پیشبینی راهآهن تا ۸ سال آینده رسیدن به سهم ترانزیت ۱۰۰ میلیون تن در سال است، افزود: با توجه به پتانسیل موجود در منطقه اگر بخواهیم به این سهم و رقم برسیم باید در موضوع ریل جدیتر عمل کنیم.
وی در ادامه با اشاره به بحث صادرات کالا از طریق خطوط ریلی به پاکستان و با بیان اینکه خطوط ریلی پاکستان با ایران از نظر فنی یکسان نیست، اظهارکرد: راهآهن ایران برای سرعت بخشیدن به حمل در حال تکمیل خطوط ریلی داخلی گمرک زاهدان است و در درازمدت خطوط ریلی در حدفاصل زاهدان – میرجاوه نیز براساس استاندارد راهآهن ایران ساخته خواهد شد.
تخمهچیان بیانکرد: برای حمل سیمان به سمت زاهدان و پاکستان رایزنیهای برای نرخ کرایه بار صورت پذیرفته است.
هماکنون طول شبکه ریلی ایران بیش از ۱۱ هزار کیلومتر و قرار است با توسعه حمل ونقل ریلی در چشمانداز ۱۴۰۴ طول شبکه ریلی به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش یابد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.