نمی‌توان مطالبات مردم را سرکوب کرد

معاون اول رییس‌جمهور نمی‌توان مطالبات مردم را سرکوب کرد معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر تأخیر مجلس در رسیدگی به لایحه مربوط به سازمان ملی جوانان گفت: اگر تشکیل این سازمان به هر دلیل تصویب نشد یا با تأخیر مواجه شد، رییس‌جمهوری مشاور جوان انتخاب و امور را سازماندهی می‌کند و حتی اگر لازم باشد […]

معاون اول رییس‌جمهور

نمی‌توان مطالبات مردم را سرکوب کرد

معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر تأخیر مجلس در رسیدگی به لایحه مربوط به سازمان ملی جوانان گفت: اگر تشکیل این سازمان به هر دلیل تصویب نشد یا با تأخیر مواجه شد، رییس‌جمهوری مشاور جوان انتخاب و امور را سازماندهی می‌کند و حتی اگر لازم باشد من شورای جوانان در ریاست جمهوری تشکیل می‌دهم.

به گزارش ایسنا، اسحاق‌جهانگیری در همایش جوانان، توسعه و تعالی ایران که در کتابخانه ملی برگزار شد، به حضور جوانان در جریان انتخابات ۹۶ اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای مهم و بی‌بدیل انتخابات ۹۶ افزایش امید و اعتماد مردم بود که منجر به ایجاد سرمایه اجتماعی برای کشور و مدیران شد.

روحانی معتقد به تحقق وعده‌هایی است که پیش از برگزاری انتخابات داد

وی خاطرنشان‌کرد: امیدواریم آقای روحانی و دولت بتوانند بسیاری از مطالبات موجود را عملی کنند و مردم تحقق آنها را احساس نمایند.

وی با تأکید بر این‌که «روحانی معتقد به تحقق وعده‌هایی است که پیش از برگزاری انتخابات داد»، خاطرنشان‌کرد: روحانی، من و کابینه حتماً پیگیری خواهیم کرد تا وعده‌های مطرح شده عملی شود.

فکر نکنیم اگر زنان به ورزشگاه نروند کار خیلی مهمی انجام داده‌ایم

جهانگیری ادامه‌داد: جمعیت جوان به دنبال ورزش و اوقات فراغت مطلوب است و این‌که فکر کنیم اگر زنان به ورزشگاه نروند کار خیلی مهمی انجام داده‌ایم، این‌گونه نیست بلکه با این کار جلوی یک خواست و مطالبه درست را گرفته‌ایم. باید حتماً برای مطالبات و خواسته‌ها برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا آنها را تحقق بخشیم؛ چراکه نمی‌توان مطالبات مردم را سرکوب کرد.

وی با بیان این‌که «جوانان موتور اصلاحات در کشور هستند»، تأکیدکرد: در بسیاری از انتخابات که نتایج معناداری را مشاهده می‌کنیم و پیش از برگزاری آنها همه پیش‌بینی‌های حاکمیت بر انتخاب فرد یا گروهی بود مشاهده می‌کنیم، زمانی که جوانان به صحنه آمدند نتایج دیگری رقم خورد. در همین زمینه مشاهده کردیم که در انتخابات سال‌های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ جوانان سرنوشت کشور را تعیین کردند.

وی با بیان این‌که «در ایران همچنان جوانان نقش پررنگی در تعیین سرنوشت کشور دارند»، اظهارداشت: جوانان با حضور و مشارکت خود در انتخابات سال ۹۶ سرنوشت انتخابات را رقم زدند.

وی با بیان این‌که «دولت حتماً باید از شرایط فعلی خارج شود»، به برگزاری جلسات شورای عالی اداری در این زمینه اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای عالی اداری تصمیمات مهمی در زمینه مدیریت کشور اتخاذ شد؛ در این راستا تصویب شد که باید ۸ سال از سن مدیریتی کشور در دوره‌ای کوتاه، کم شود و وزرا در همه سطوح مدیریتی از جوانان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در شورای عالی اداری تصویب شد که در این دوره سهم زنان از مدیریت کشور به ۳۰ درصد افزایش یابد. رییس‌جمهوری نیز تأکید کردند که استانداران و وزرا باید در معاونان و مشاوران خود از زنان و جوانان و قومیت‌ها استفاده کنند.

مجلس نمی‌تواند نسبت به جمعیت جوان کشور بی‌تفاوت باشد

وی همچنین به بررسی لایحه تشکیل سازمان ملی جوانان در مجلس‌شورای‌اسلامی اشاره کرد و با انتقاد از تأخیر ایجاد شده در بررسی این لایحه در مجلس گفت: دولت بلافاصله پس از انتخابات، لایحه تشکیل سازمان ملی جوانان را به مجلس فرستاد و در حال حاضر نیز منتظر تصمیم این لایحه است. ما فکر می‌کنیم که مجلس نمی‌تواند نسبت به جمعیت جوان کشور بی‌تفاوت باشد و باید حتماً این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: برخی لوایح دولت مدت زیادی در مجلس معطل می‌شوند. از جمله این لوایح لایحه مربوط به منطقه آزاد جاسک، زابل و مریوان است که از زمان مجلس قبل در حال بررسی است.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان این‌که «دولت به دنبال توسعه کشور است نه معطل کردن آن»، تأکیدکرد: اگر تشکیل سازمان ملی جوانان به هر دلیل در مجلس تصویب نشد یا تصویب آن با تأخیر مواجه شد، آقای رییس‌جمهور مشاور جوان انتخاب و با همان اختیارات امور مربوط به جوانان را سازماندهی می‌کنند. اگر لازم باشد در ریاست جمهوری نیز من شورای جوانان تشکیل می‌دهم تا مجموعه‌ای از جوانان امور را پیگیری کنند.