مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارسجنوبی از لولهگذاری دومین و آخرین خط دریایی این طرح به طول ۱۰۹ کیلومتر خبر داد و گفت: عملیات لولهگذاری دومین و آخرین خط ۳۲ اینچ و ۵٫۴ اینچ MEG دریایی این طرح، نیمه اول مهرماه سال جاری به پایان خواهد رسید. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت نفت […]
مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارسجنوبی از لولهگذاری دومین و آخرین خط دریایی این طرح به طول ۱۰۹ کیلومتر خبر داد و گفت: عملیات لولهگذاری دومین و آخرین خط ۳۲ اینچ و ۵٫۴ اینچ MEG دریایی این طرح، نیمه اول مهرماه سال جاری به پایان خواهد رسید.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، حمیدرضامسعودی با اشاره به پایان عملیات لولهگذاری خط اول ۳۲ اینچ انتقال گاز ترش و ۵٫۴ اینچ MEG دریایی این طرح به طول ۱۰۳ کیلومتر در مردادماه امسال، اعلام کرد: پیشرفت عملیات لولهگذاری خط دوم ۳۲ اینچ انتقال گاز ترش و ۵٫۴ اینچ MEG به ۸۸ کیلومتر رسیده و در نیمه اول مهرماه امسال به پایان میرسد.
مجری طرح فاز ۱۴، آمادهسازی شرایط جهت انتقال گاز ترش تولیدی سکوی ۱۴A به پالایشگاه فاز ۱۲ را از دیگر برنامههای در حال اجرا اعلام کرد و گفت: به منظور انتقال این میزان گاز، احداث یک خط لوله رابط بین پالایشگاههای این دو فاز به طول ۵ کیلومتر در دستورکار قرار گرفته و عملیات اجرای آن هم با روند مناسبی در حال اجرا است.
به گفته این مقام مسؤول، درحال حاضر با تلاش شبانهروزی کارفرما و پیمانکاران طرح، تکمیل زنجیره تولید در طرح توسعه فاز ۱۴ افزایش یافته و تلاش میشود تا با انجام تعهدات مورد نظر طبق برنامه زمانبندی و ضمن رعایت دستورالعملهای HSE، تا اواسط زمستان امسال برداشت گاز ترش غنی از سکوی ۱۴A آغاز شود.
مسعودی درباره وضعیت ساخت سکوهای اصلی فاز ۱۴ گفت: در حال حاضر کار ساخت سکوی ۱۴A به همراه دیگر سکوی اصلی این طرح (۱۴B) در یارد صنعتی شرکت ایزوایکو در بندرعباس در حال پیگیری است. بهطوری که سکوی ۱۴A با ٩٣ درصد پیشرفت مراحل پایانی ساخت را پشت سر گذاشته و پیمانکار مشغول فعالیتهای پیش راهاندازی و راهاندازی این سکو است.
او پیشبینی کرد که این سکو تا پایان دیماه سالجاری در موقعیت خود در میدان مشترک نصب شود. ضمن آنکه به گفته وی سکوی ۱۴B، دومین سکوی اصلی این طرح هم با پیشرفت ۸۰ درصد درحال ساخت است.
مجری فاز ۱۴ درباره وضعیت ساخت دو سکوی اقماری این طرح اظهارکرد: سکوهای ۱۴D و ۱۴C این طرح، به ترتیب ۱۸ مردادماه و پنجم دیماه سال گذشته در موقعیت سکوهای اقماری فازهای ۱۷و ۱۸ نصب و دو سکوی جایگزین در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به این طرح واگذار شد، که هماکنون با پیشرفت حدود ۷۲ درصد و با روند بسیار مناسبی در حال ساخت میباشند.
او گفت: مطابق برنامه تعیین شده سکوی اقماری نخست (۱۴C) در بهمنماه امسال آماده بارگیری از یارد صدرا جهت نصب در موقعیت خود در میدان مشترک پارسجنوبی خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.