پرسپولیس – پیکان: بازگشت به پاتوق همیشگی

هفته ششم لیگ برتر پرسپولیس – پیکان: بازگشت به پاتوق همیشگی پرسپولیس می‌خواهد امشب و با پیروزی بر پیکان باز هم صدرنشین لیگ برتر فوتبال شود. به گزارش سایت نود، پرسپولیسی‌‌ها هنوز از برد شیرین مقابل الاهلی عربستان و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا سرمست‌اند. پرسپولیس حالا تمام فکر و ذکرش قهرمانی در […]

هفته ششم لیگ برتر

پرسپولیس – پیکان: بازگشت به پاتوق همیشگی

پرسپولیس می‌خواهد امشب و با پیروزی بر پیکان باز هم صدرنشین لیگ برتر فوتبال شود.

به گزارش سایت نود، پرسپولیسی‌‌ها هنوز از برد شیرین مقابل الاهلی عربستان و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا سرمست‌اند.

پرسپولیس حالا تمام فکر و ذکرش قهرمانی در آسیاست اما نباید از لیگ برتر هم غافل شود. پیروزی خیره‌کننده پارس‌جنوبی جم مقابل استقلال، صدر جدول را یک بار دیگر از دست پرسپولیس خارج کرد و حالا جمی‌‌ها دوباره صدرنشین لیگ‌ هستند.

قرمز‌ها در بازگشت از آسیا میزبان پیکان‌اند. آنها قصد دارند با یک برد خانگی مقابل پیکان دوباره در صدر قرار بگیرند و فاصله خود را با استقلال در همین شروع لیگ به ۱۲ امتیاز برسانند.

پیکان شروع خوبی در لیگ نداشت با این حال بازی قبلی خود را برد و با پیروزی مقابل فولاد ۵ امتیازی شد، با این حال باخت در جام حذفی مقابل تیم بادران دوباره کام مجید جلالی را تلخ کرد.

جلالی در این سال‌ها رقیب سرسختی برای پرسپولیس بوده است. برانکو ۵ بار برابر مجیدجلالی قرار گرفته و در نهایت در بازی قبلی پرسپولیس- پیکان موفق شد این رقیبش را شکست دهد.

برانکو به خوبی می‌داند خوابیدن در باد برد مقابل الاهلی و جدی نگرفتن پیکان فردا چه عواقبی برای تیمش داشته باشد.

پرسپولیس می‌داند که روزهای سختی در لیگ خواهد داشت، روزهایی که باید هر ۴یا ۵ روز در ایران و آسیا به میدان برود، برای این‌که در آن روز‌ها با مشکل روبه‌رو نشود باید در این بازی‌های خانگی امتیاز از دست ندهد.

پرسپولیس در ۵ بازی قبلی مقتدر نشان داد و برتری خود را به حریفان دیکته کرد باید دید این تیم پس از بازی سنگین مقابل الاهلی طراوت همیشگی را دارد. نقطه قوت پرسپولیس در این فصل نیمکت پرمهره‌اش است.

سیدجلال‌حسینی همچنان مصدوم است و به بازی با پیکان هم نمی‌رسد، با این حال با وجود محمدانصاری و شجاع‌خلیل‌زاده، برانکو کمبودی را احساس نخواهد کرد.

این بازی برای دو بازیکن پرسپولیس هم دیدار ویژه‌ای است، گادوین‌منشا و سیامک‌نعمتی ستاره‌های فصل قبل پیکان بودند و حالا فرصت بازی در برابر تیم سابقشان را دارند.

پرسپولیس در این فصل خوب گل زده و کم گل خورده است. مهدی‌طارمی برای این‌که دوباره به صدر جدول گلزنان برسد حداقل به یک گل در این بازی نیاز دارد. مشکل پیکان اما در بازی‌های قبل کم گل زدن بوده است. به نظر می‌رسد هنوز جای خالی زوج منشا-نعمتی پر نشده است.

پیکان اگر این بازی را ببازد شرایط نامطلوبی پیدا می‌کند، اما فشردگی جدول این فرصت را به جلالی می‌دهد تا با یک برد تا رده هفتم بالا بیاید؛ صعودی ۶ پله‌ای.

آمار کاملاً به سود پرسپولیس است. پیکان در ۷ ملاقات اخیرش مقابل پرسپولیس برنده نشده، ضمن این‌که در گل زدن به پرسپولیس هم مشکل داشته است. پیکان ۴ سال است در لیگ به پرسپولیس گلی نزده است.

این بازی بیست و پنجمین ملاقات دو تیم در تاریخ است. در ۲۴بازی قبل، ۱۶برد پرسپولیس، ۴برد پیکان، ۴تساوی، ۴۳گل پرسپولیس، ۲۲گل پیکان ثبت شده است.