زهرا قره داغی- شهردار تهران از ایجاد ۱۰۰ کیلومتر متروی دیگر در تهران در ۱۵ ماه آتی خبر داد. به گزارش خبرنگار مناقصهمزایده، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاحیه ایستگاه و خط متروی شهر آفتاب با بیان اینکه این خط مترو از ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب ۶کیلومتر است، گفت: این عدد در وهله اول […]
زهرا قره داغی- شهردار تهران از ایجاد ۱۰۰ کیلومتر متروی دیگر در تهران در ۱۵ ماه آتی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مناقصهمزایده، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاحیه ایستگاه و خط متروی شهر آفتاب با بیان اینکه این خط مترو از ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب ۶کیلومتر است، گفت: این عدد در وهله اول چشمگیر نیست چرا که کارگران و مسؤولان مترو بهطور هفتگی بالغ بر ۷۰۰ متر حفر تونل دارند اما در مقابل برخی شهرها در کشور وجود دارند که دهها سال است که در امر ساخت مترو فعال هستند اما هنوز نتوانستند ۶ کیلومتر از متروی خود را به بهرهبرداری برسانند.
وی با بیان اینکه افتتاح ۶ کیلومتر کوچک است اما انصافاً امروز اقدام مهم و تأثیرگذاری انجام شده است، گفت: ساخت مجموعه شهر آفتاب مدتها بود که بر زمین مانده و ضرورت داشت که ساخت این مجموعه در دستور کار قرار گیرد.
شهردار تهران با بیان اینکه مجموعه شهر آفتاب طی هفتههای آینده و بهزودی افتتاح میشود، گفت: یکی از چالشهای مهم شهر ما بحث مشکلات نمایشگاه بینالمللی در داخل شهر بود و این در حالیست که در شهرهای بزرگ نمایشگاههایی که بیش از ۲۰۰ هزار نفر مراجعهکننده دارند باید در خارج شهر برگزار شوند.
قالیباف با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو چالش پایتخت در زمان برگزاری نمایشگاههای بزرگ بود، گفت: شهرداری بار مسؤولیت ساخت شهر آفتاب را تقبل کرد و در آینده نزدیک نیز به بهرهبرداری میرسد.
وی با بیان اینکه با رساندن مترو به شهر آفتاب یکی از چالشهای مهم برگزاری نمایشگاههای بزرگ مقیاس حل و فصل شد، گفت: شهرداری توانست یکی از مهمترین خواستههای مردم را پاسخ دهد.
شهردار تهران با بیان اینکه وارد شدن مترو به شهر آفتاب به دو دانشگاه و یک حوزه علمیه نیز کمک زیادی کرد، گفت: طی پانزده ماه آینده اتفاقات مهمی را پیشرو داریم.
قالیباف در تشریح این اتفاق مهم با بیان اینکه در دو دهه اول ساخت مترو تنها ۸۰ کیلومتر مترو ساخته شد، گفت: اما از سال ۸۴ تا ۹۴ (یک دهه اخیر) ۱۰۰ کیلومتر مترو در پایتخت افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه در ۱۵ ماه پیشرو قادر هستیم ۱۰۰ کیلومتر مترو دیگر به چرخه حمل و نقل اضافه کنیم، گفت: اقدام یک دهه را میتوان با یک تلاش مضاعف طی ۱۵ ماه و تا پایان دوره چهارم شورای شهر و مدیریت فعلی شهری به پایان برسانیم و این افتخار را نصیب شود که خط ۶ و ۷ مترو نیز طی ۱٫۵ سال آتی به پایان برسد.
شهردار تهران با بیان اینکه طول دو خط ۶و ۷، ۷۰ کیلومتر است و از شهر آفتاب تا فرودگاه امام نیز مترو۳۲ کیلومتر طول خواهد داشت و پرونده خطوط متروی پایتخت با ۳۰۰ کیلومتر به اتمام میرسد، گفت: بزرگترین و فشردهترین کار عمرانی در بدترین شرایط مالی طی ۱۵ ماه آتی میتواند محقق شود.
قالیباف با بیان اینکه دولت قول داده است تا در زمینه تأمین واگن همکاریهای لازم را با شهرداری تهران داشته باشد، افزود: در این زمینه شرمنده مردم هستیم چرا که زیرساختها آماده هستند اما واگن به تعداد لازم وجود ندارد و بر همین اساس سرفاصله قطارها در برخی ازخطوط زیاد است و حتی موقعی که مردم سوار قطار میشوند نیز کرامت انسانی آنها حفظ نمیشود.
وی با بیان اینکه اگر تخصیص واگنها اتفاق بیفتد ظرفیت مترو به دو برابر افزایش مییابد، گفت: این وعده را میدهیم که اگر واگنهای مورد نیاز تأمین شود هر ۲٫۵ دقیقه یک قطار عبور خواهد کرد و ظرفیت جابهجایی مسافر به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.
۷۰ درصد توسعه مترو بین سالهای ۸۴ تا ۹۴ انجام شده است
مدیرعامل شرکت مترو تهران نیز در این مراسم گفت: عمده توسعه مترو در یک دهه اخیر بین سالهای ۸۴ تا ۹۴ صورت گرفته است.
هابیل درویشی در آیین بهرهبرداری از مترو تهران با بیان این مطلب افزود: مسأله توسعه مترو آنقدر برای شهرداری تهران اهمیت دارد که اکنون با توجه به تدبیر شهردار تهران تمامی معاونتهای این مجموعه بسیج شدهاند تا این کار بزرگ به سرانجام برسد.
وی ادامه داد: به رغم آنکه سال ۹۴، سال سختی برای مجموعه مترو بود اما توانستیم نیمه شمالی خط ۳ مترو را به طول ۳۷ کیلومتر و خط ویژه فرودگاه مهرآباد را با ۴ ترمینال تکمیل و به بهرهبرداری برسانیم.
درویشی با اشاره به ویژگیهای خط مترو تهران-پرند بیان کرد: این خط از ایستگاه شاهد از خط یک مترو شروع شده و تا شهر جدید پرند در مجموع ۵۲ کیلومتر طول دارد که در ۳ فاز به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه سرعت این خط مترو با سایر خطوط فرق دارد، بیان کرد: سرعت قطارهای مترو در این خط ۱۲۰کیلومتر در نظر گرفته شده است و ایستگاه مجموعه شهر آفتاب ۲۵ هزار متر مربع وسعت دارد که از نظر ساختاری ایستگاه ویژهای محسوب میشود.
وی داد: از سال ۸۴ تا سال ۹۴ چیزی حدود ۷۰ درصد از متروی شهر تهران ساخته شده و امروز از بیش از ۱۰۰ ایستگاه بهرهبرداری شده است و روزانه ۵٫۳ میلیون مسافر از خطوط متروی پایتخت استفاده میکنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.