استفاده ابزاری غربی‌ها از تروریسم موجب تسری آن به قلب اروپا می‌شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی استفاده ابزاری غربی‌ها از تروریسم موجب تسری آن به قلب اروپا می‌شود زیگفرید براک، رییس مجلس نمایندگان بلژیک با علی شمخانی نماینده مقام‌معظم‌رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص راهکارهای گسترش مناسبات و همکاری میان دو کشور با وی گفت‌و‌گو کرد. به گزارش مهر، شمخانی در […]

دبیر شورای عالی امنیت ملی

استفاده ابزاری غربی‌ها از تروریسم موجب تسری آن به قلب اروپا می‌شود

زیگفرید براک، رییس مجلس نمایندگان بلژیک با علی شمخانی نماینده مقام‌معظم‌رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص راهکارهای گسترش مناسبات و همکاری میان دو کشور با وی گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش مهر، شمخانی در این دیدار با اشاره به آمادگی جمهوری‌اسلامی‌ایران برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی با کشورهای اروپایی به ویژه بلژیک اظهارداشت: مجالس دو کشور می‌توانند نقش تأثیرگذاری در بسترسازی برای استفاده از ظرفیت‌های گسترده سرمایه‌گذاری در ایران در حوزه‌های انرژی، فناوری و دانش‌بنیان داشته باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تشریح خطرات ناشی از تسلیح، تجهیز، آموزش و گسترش گروه‌های تروریستی که از سوی برخی کشورهای منطقه‌ای و غربی صورت می‌پذیرد، خاطرنشان‌کرد؛ حوادث روزهای اخیر اروپا نشان داد که استفاده ابزاری برخی کشور‌ها از تروریسم در عراق و سوریه، موجب غیرقابل مهارشدن آن و تسری این پدیده شوم به قلب اروپا شد.

شمخانی اظهارداشت: ادبیات تهدیدآمیز مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا علیه جمهوری‌اسلامی‌ایران ضمن آن‌که موجب شفاف‌سازی رویکردهای ستیزه‌جویانه این کشور برای افکار عمومی جهانی می‌شود هیچ گونه تأثیری در سیاست‌های اصولی ایران در موضوعات منطقه‌ای، ارتقای توانمندیهای متعارف دفاعی و تداوم حمایت از ملت‌های تحت ظلم نظام سلطه ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مثبت اتحادیه اروپا در توافق هسته‌ای اشاره کرد و تصریح نمود: برجام، توافقی بین‌المللی و مورد تأیید شورای امنیت است و همه طرف‌ها بایستی در برابر رفتارهای نابخردانه و مواضع تندرو غیرقانونی که تضعیف‌کننده آن است، ایستادگی کنند.

عضو هیأت نظارت بر اجرای برجام تصریح کرد؛ فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی آمریکایی‌ها در دوره‌های ۱۲۰ روزه صدور معافیت‌های تحریمی به منظور تحت تأثیر قراردادن کشور‌ها و ممانعت از همکاری با ایران بوده و حرکت در مسیر ایران هراسی است.

علی‌شمخانی با اشاره به روند رو به تزاید دیدار مقامات کشورهای مختلف و حضور هیأت‌های تجاری مختلف از سراسر دنیا در ایران افزود: این روند نشان می‌دهد، هیأت حاکمه آمریکا درک صحیحی از فضای تجاری و اقتصادی جدید به ویژه نسبت به کشور پهناور و سرشار از ظرفیت جمهوری‌اسلامی‌ایران ندارند.

زیگفریدبراک، رییس مجلس نمایندگان بلژیک نیز در این دیدار تأکیدکرد؛ با فعالسازی ظرفیت‌های گسترده همکاری امکان شکل‌گیری فصل جدیدی در روابط ایران و بلژیک در کلیه حوزه‌های مورد علاقه وجود دارد.

وی با قدردانی از اقدامات تهران در مبارزه با تروریسم در منطقه خاطرنشان‌ساخت؛ ایران عامل ثبات در منطقه بوده و در روند مبارزه با تروریسم نقش مهمی ایفا نموده است.