ژنرال‌ها و سرباز وفادار منصوریان اخراج شدند

ژنرال‌ها و سرباز وفادار منصوریاناخراج شدند   علیرضا منصوریان سرمربی استقلال تا دربی سرخابی سرمربی آبی‌ها باقی خواهد ماند. به گزارش «ورزش‌سه»، در شرایطی که تصور می‌شد خروجی جلسه آبی‌پوشان جدایی منصوریان از جمع استقلالی‌ها باشد، این اتفاق رخ نداد و سرمربی استقلال تمرین این تیم را در غیاب علی‌چینی یکی از دستیارانش زیر نظر گرفت. […]

ژنرال‌ها و سرباز وفادار منصوریاناخراج شدند

 

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال تا دربی سرخابی سرمربی آبی‌ها باقی خواهد ماند.

به گزارش «ورزش‌سه»، در شرایطی که تصور می‌شد خروجی جلسه آبی‌پوشان جدایی منصوریان از جمع استقلالی‌ها باشد، این اتفاق رخ نداد و سرمربی استقلال تمرین این تیم را در غیاب علی‌چینی یکی از دستیارانش زیر نظر گرفت.

این اتفاق به دنبال تصمیم هیأت مدیره استقلال برای جراحی تیم صورت گرفته است. جراحی‌ و ترمیمی که شامل بازیکنان نیز شده و به دو بازیکن شاخص تیم اطلاع داده شده فعلاً از جمع بازیکنان کنار هستند. بنابراین رحمتی و جباری نیز قربانی ادامه کار کادر فنی استقلال خواهند شد.

بنا به اخبار غیررسمی منصوریان تا دربی وقت گرفته و پس از این مسابقه تکلیف قطعی‌‌اش برای کار یا پایان همکاری مشخص خواهد شد. البته با توجه به تجربه اولتیماتوم قبلی بعید است که مدیران استقلال در این باره حرف سرراستی بزنند.

آبی‌ها که این هفته با ذوب آهن مسابقه حساسی دارند، باید برای ابقای منصوریان در این دیدار رودرو با سرمربی پیشین‌شان نتیجه خوبی بگیرند.

باور نکردنی‌‌ترین چیز‌ها در یک بازه زمانی فشرده برای استقلال اتفاق افتاد؛ اخراج دو بازیکن، کنار گذاشته شدن یک دستیار و ابقای سرمربی.

در شرایطی که باشگاه استقلال زیر سنگین‌‌ترین فشار چند سال اخیر خود به سر می‌برد، مدیران باشگاه فعلاً سرمربی تیم را با شرط و شروطی به عنوان سرمربی حفظ کرده‌اند. آنچه از خبر‌ها برمی‌آید در جلسه منصوریان و مدیرعامل باشگاه به وی گفته شده بود کادر را خلوت کند و میانگین سنی تیم را پایین بیاورد و او بلافاصله به این نتیجه رسیده که جباری، رحمتی و چینی در تیمش نباشند.

این تصمیم حتی اگر کارشناسانه و درست باشد یک تصمیم غیراخلاقی و در جهت قربانی کردن افرادی است که به هر حال وفاداری خود را به سرمربی ثابت کرده بودند؛ تصمیمی که حتی نجات بخش هم نیست چراکه سرمربی استقلال را بیش از گذشته زیرفشار می‌برد و او حالا باید پاسخ مخالفان این تصمیم و دوستداران این دو بازیکن شاخص را نیز بدهد.

استقلال که برای خروج از بحران به کسب نتیجه بیش از هر چیز دیگری احتیاج دارد در تصمیمات مدیریتی طوری رفتار کرده که تیم از فشار بیرون نیاید و تصمیم مبنی بر باز کردن واگنی که این ۳ نفر سوار آن بودند، بیش از استقلال احتمالا به نفع این دو تمام خواهد شد. به هر حال رحمتی و جباری وزنه‌های بزرگی در استقلال محسوب می‌شوند و بازیکنان کوچکی نیستند که بتوان آنها را راحت کنار گذاشت و عدم حضورشان قطعاً روی تیم فشار بیش‌تری وارد خواهد کرد.

با این وصف باید از علیرضامنصوریان نیز سؤال کرد که چرا برای حضور بیش‌تر در پست سرمربی حاضر به انجام هر کاری هست؟ هر کاری مثل موافقت با جدایی دستیاری که اگرچه همیشه مورد انتقاد دیگران بود؛ اما با تصمیم خود منصوریان در این پست حضور داشت و کنار گذاشتنش به این معناست که انتخابش از ابتدا اشتباه بوده؛ اشتباهی که حالا به سیاهه خطاهای سرمربی استقلال اضافه خواهد شد.

در شرایطی که همه امیدوار به بازگشت استقلال به جاده نتیجه‌گیری و آرام شدن فضای این تیم پرطرفدار هستند، باید بیش از همه مدیران باشگاه استقلال را مورد انتقاد قرارداد که همیشه مسیر علیرضا‌منصوریان و قطار سریع‌السیر علیرضا‌منصوریان را به ناکجاآباد ریل‌گذاری کرده و اگر مخالفی در بین آنها بوده او را ساکت کرده‌اند.