جهانگیری صادرکنندگان درحال به دست آوردن بازارهای از دست رفته هستند نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اهمیت جذب بازار در افزایش صادرات گفت: امروز صادرکنندگان در حال به دست آوردن بازارهای از دست رفته هستند و بسیاری از کشورها دوباره به جمع کشورهایی بازگشتهاند که در گذشته به آنها صادرات مناسب وجود […]
جهانگیری
صادرکنندگان درحال به دست آوردن بازارهای از دست رفته هستند
نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اهمیت جذب بازار در افزایش صادرات گفت: امروز صادرکنندگان در حال به دست آوردن بازارهای از دست رفته هستند و بسیاری از کشورها دوباره به جمع کشورهایی بازگشتهاند که در گذشته به آنها صادرات مناسب وجود داشته است .
مهدیجهانگیری درگفتوگو با پانا گفت: اولین و مهمترین شاخص در صادرات جذب بازار است و جذب بازار هم طبیعتاً ابزارهایی مانند کیفیت محصول و توان رقابتی محصول صادراتی را به دنبال دارد.
وی افزود: برای ورود به بازار صادراتی باید ارکان و قواعد بازارهای بینالمللی را رعایت کنیم و طبیعی است اگر این شرایط اعمال نشود، اهداف صادراتی محقق نمیشود و بازارهای صادراتی کنونی نیز از دست میرود.
جهانگیری گفت: در مقطعی مشکلات جدی در زمینه بازارهای صادراتی وجود داشت اما امروز صادرکنندگان در حال به دست آوردن بازارهای از دست رفته هستند و بسیاری از کشورها دوباره به جمع کشورهایی بازگشتهاند که در گذشته به آنها صادرات مناسب وجود داشته است.
جهانگیری خاطرنشانکرد: بازارهای هدف باید بسیار مورد توجه قرار گیرند و در این میان توجه به کشورهای منطقه و همسایه و در کنار آن بازارهای جدید و کشف نشده ضروری است.
وی با بیان اینکه کیفیت ارایه خدمات حرف اول و آخر را در بازار رقابتی کنونی میزند، اضافهکرد: برای افزایش توان رقابتی در کشور باید همافزایی میان شرکتهای صادراتی در کشور ایجاد شود تا بتوان شرایط برای رقابت در بازارهای جهانی افزایش داد .
جهانگیری با اشاره به نقش مهم بانکها در تأمین منابع مالی لازم برای صادرات گفت: وجود مؤسسات غیرمتشکل پولی چالشهای اجتماعی بسیاری را ایجاد کرده و عدم اطمینان به بانکها نیز موجب شد تا بخشی از منابع بانکهای خصوصی به سمت بانکهای دولتی گرایش پیدا کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.