صادرکنندگان درحال به دست‌ آوردن بازارهای از دست رفته هستند

جهانگیری صادرکنندگان درحال به دست‌ آوردن بازارهای از دست رفته هستند نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اهمیت جذب بازار در افزایش صادرات ‌گفت: امروز صادرکنندگان در حال به دست آوردن بازارهای از دست رفته هستند و بسیاری از کشور‌ها دوباره به جمع کشورهایی بازگشته‌اند که در گذشته به آنها صادرات مناسب وجود […]

جهانگیری

صادرکنندگان درحال به دست‌ آوردن بازارهای از دست رفته هستند

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اهمیت جذب بازار در افزایش صادرات ‌گفت: امروز صادرکنندگان در حال به دست آوردن بازارهای از دست رفته هستند و بسیاری از کشور‌ها دوباره به جمع کشورهایی بازگشته‌اند که در گذشته به آنها صادرات مناسب وجود داشته است .

مهدی‌جهانگیری درگفت‌وگو با پانا گفت: اولین و مهم‌ترین شاخص در صادرات جذب بازار است و جذب بازار هم طبیعتاً ابزارهایی مانند کیفیت محصول و توان رقابتی محصول صادراتی را به دنبال دارد.

وی افزود: برای ورود به بازار صادراتی باید ارکان و قواعد بازارهای بین‌المللی را رعایت کنیم و طبیعی است اگر این شرایط اعمال نشود‌، اهداف صادراتی محقق نمی‌شود و بازارهای صادراتی کنونی نیز از دست می‌رود.

جهانگیری گفت‌: در مقطعی مشکلات جدی در زمینه بازارهای صادراتی وجود داشت اما امروز صادرکنندگان در حال به دست آوردن بازارهای از دست رفته هستند و بسیاری از کشور‌ها دوباره به جمع کشورهایی بازگشته‌اند که در گذشته به آنها صادرات مناسب وجود داشته است.

جهانگیری خاطرنشان‌کرد: بازارهای هدف باید بسیار مورد توجه قرار گیرند و در این میان توجه به کشورهای منطقه و همسایه و در کنار آن بازارهای جدید و کشف نشده ضروری است.

وی با بیان این‌که کیفیت ارایه خدمات حرف اول و آخر را در بازار رقابتی کنونی می‌زند‌، اضافه‌کرد: برای افزایش توان رقابتی در کشور باید هم‌افزایی میان شرکت‌های صادراتی در کشور ایجاد شود تا بتوان شرایط برای رقابت در بازارهای جهانی افزایش داد .

 

جهانگیری با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در تأمین منابع مالی لازم برای صادرات گفت‌: وجود مؤسسات غیرمتشکل پولی چالش‌های اجتماعی بسیاری را ایجاد کرده و عدم اطمینان به بانک‌ها نیز موجب شد تا بخشی از منابع بانک‌های خصوصی به سمت بانک‌های دولتی گرایش پیدا کنند.