مربی خارجی، سناریوی جدید منتقدان مظلومی

  این روز‌ها کسانی مربی خارجی را در استقلال بر سر پرویز مظلومی می‌کوبند که به دنبال آوردن جمال حاجی و سیموندی در ابتدای فصل به جمع آبی‌های پایتخت بودند. به گزارش ایسنا، استقلال داربی ۸۲ را باخت و بعد از آن هجمه سنگینی علیه کادر فنی این تیم ایجاد شد. این هجمه از سوی […]

 

این روز‌ها کسانی مربی خارجی را در استقلال بر سر پرویز مظلومی می‌کوبند که به دنبال آوردن جمال حاجی و سیموندی در ابتدای فصل به جمع آبی‌های پایتخت بودند.

به گزارش ایسنا، استقلال داربی ۸۲ را باخت و بعد از آن هجمه سنگینی علیه کادر فنی این تیم ایجاد شد. این هجمه از سوی برخی پیشکسوتان و هواداران این تیم به سمت و سوی سرمربی خارجی رفت. در بسیاری از موارد دیده شده که برخی پیشکسوتان و هواداران استقلال به دنبال آوردن یک مربی خارجی به زعم خودشان بزرگ برای این تیم هستند.

وارد این بحث نمی‌شویم که اساساً پیشکسوتانی که به هیچ وجه کی‌روش را قبول ندارند به دنبال کدام مربی خارجی برای استقلال هستند؟ یا این‌که پیشکسوت محترمی که به دنبال آوردن سیموندی در ابتدای فصل به استقلال بود چگونه نام از مربی خارجی بزرگی می‌برد، در حالی که فرد یاد شده حاضر بود با کم‌تر از ۳۰۰ هزار دلار در ایران مربیگری کند.

در این مطلب بحث اصلی روی تجربه تاریخی استقلالی‌‌ها از مربیان خارجی است. اولین مربی خارجی استقلال رایکوف بود. وی بعد از دانایی‌فر سرمربیگری استقلال را بر عهده گرفت و دوران نسبتاً خوبی را با این تیم پشت سر گذاشت. اولین قهرمانی استقلال در آسیا به دست او رخ داد و البته شکست ۶ بر صفر آبی‌‌ها از پرسپولیس هم در دوره مربی

 

 گری او اتفاق افتاد. رایکوف جوانان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرد و از او به عنوان یکی از مربیان موفق خارجی در ایران یاد می‌شود.

با این حال رایکوف ظاهراً تنها مربی موفق تاریخ خارجی استقلال بوده است. بعد از او جکیچ سرمربی‌گری استقلال را بر عهده گرفت اما موفقیت خاصی با استقلال نداشت و بعد از انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد.

سومین مربی خارجی استقلال بیلوفسکی بود. وی در ابتدای دهه ۷۰ هدایت استقلال را بر عهده گرفت ولی آنقدر بد نتیجه گرفت که برکنار شد و نصرا… عبداللهی هدایت آبی‌های پایتخت را بر عهده گرفت.

چهارمین مربی خارجی تاریخ استقلال سوکومورخوف بود. در دوران دهه ۷۰ استقلال، وی دو بار هدایت استقلال را بر عهده گرفت و در هر دو بار هم بدون کسب عنوان قهرمانی ایران را ترک کرد.

آخرین سرمربی خارجی تاریخ استقلال رولند کخ نام داشت. این مربی آلمانی که مدت‌‌ها دستیار کریستوف دام بود به عنوان اولین تجربه سرمربیگری‌اش به ایران آمد اما نتایج ضعیف او و درگیری‌اش با حواشی استقلال باعث شد برکنار شود و پورحیدری از اواسط فصل هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

تاریخ نشان داده که هر چقدر پرسپولیسی‌‌ها در داشتن مربی خارجی موفق بودند استقلالی‌‌ها در این امر ناموفق نشان دادند. شاید بد نباشد برخی از پیشکسوتان حامی مربی خارجی برای این تیم به این سؤال پاسخ دهند که اساساً کدام مربی خارجی بزرگی حاضر می‌شود به تیمی بیاید که چیزی حدود ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد. زمین تمرین مشخصی ندارد و به قدر کافی پرونده در فیفا به عنوان بدهی به بازیکنان خارجی سابقش دارد.

البته پیشکسوتان و هواداران استقلال به خوبی به یاد دارند که استیماچ تا آستانه هدایت آبی‌های پایتخت در این فصل پیش رفت ولی در نهایت مظلومی سرمربی استقلال شد. البته نتایج استیماچ در سپاهان خود گواه مسایل زیادی است که جایش در این مطلب نیست.

هیات مدیره استقلال حکم به ابقای مظلومی داد

در همین ارتباط، اعضای هیأت مدیره استقلال به ابقای پرویز مظلومی رای دادند.

پس از شکست سنگین استقلال در داربی تهران، برخی اخبار از احتمال تغییرات در کادر فنی این تیم حکایت داشت اما دیروز اعضای هیأت مدیره استقلال از پرویز مظلومی حمایت کردند و مقرر شد این مربی تا پایان فصل هدایت استقلال را بر عهده داشته باشد.

مظلومی با عصبانیت وزارت ورزش را ترک کرد!

همچنین سرمربی تیم فوتبال استقلال بدون پاسخگویی به خبرنگاران و با عصبانیت وزارت ورزش را ترک کرد.

به گزارش فارس، پرویز مظلومی پس از پایان جلسه دیروز خود در وزارت ورزش با عصبانیت از در وزارتخانه خارج شد و حاضر به گفت‌وگو با خبرنگاران نشد.

سرمربی استقلال فقط برای خبرنگاران دست تکان داد و از آن‌ها خواست راه را باز کند تا او زودتر برود.

تازه متوجه اشتباه‌هات ترکی شدم!

همچنین سرپرست باشگاه استقلال می‌گوید پس از مطالعه نظرات کارشناسانی داوری متوجه اشتباهات داوران در دیدار داربی شده است.

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه استقلال درباره جلسه اعضا هیأت مدیره گفت: در این جلسه باید در ابتدا تکلیف بدهی باشگاه استقلال به توزی برزیلی را مشخص کنیم. بررسی وضعیت و مسایل کلی تیم نیز بخش دیگری از جلسه است اما باید بگویم که بحثی برای تغییر کادرفنی نداریم و موضوعی که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است نحوه پرداخت بدهی ما به بازیکنان خارجی است.

او درباره حواشی به وجود آمده درباره قضاوت ترکی، بیان کرد: من بازی را ابتدا در استادیوم دیدم که متوجه اشتباهات داوری نشدم اما پس از آنکه مجدداً فیلم بازی را مشاهده کردم و نظرات کارشناسی داوران را مطالعه کردم متوجه اشتباهات داوری در این بازی شدم. البته باز هم می‌گویم که ترکی داور بزرگی است و ایمان داریم که این اشتباهات سهوی بوده‌اند اما نباید منکر اثرگذاری این اشتباهات باشیم. از عنایت و اصفهانیان نیز درخواست می‌کنم در هفته‌های پایانی و تأثیر‌گذار لیگ برتر دقت بیشتری در نحوه انتخاب داوران داشته باشند و علاقه‌مند هستم پس از مشخص شدن این اشتباهات داوری مجدداً نظر آن‌ها را درباره قضاوت داربی بدانم.

سرپرست باشگاه استقلال ضمن محکوم کردن بی‌احترامی صورت گرفته به فرزاد مجیدی در تمرین استقلال، اظهار کرد: اعتراض و انتقاد با حفظ حرمت و رعایت ادب لازمه‌ هر کاری است اما ما با هرگونه بی‌احترامی مخالف هستیم. متأسفانه روز گذشته نسبت به سرپرست تیم فوتبال استقلال اساعه ادبی صورت گرفته است که بنده ضمن محکوم کردن این اتفاق، برای بررسی این پرونده دستورات لازم را صادر کرده ام.

افشارزاده درباره صحبت‌های مطرح شده از سوی سعادتی، رییس کانون هواداران باشگاه استقلال پس از داربی، تصریح کرد: ایشان پس از داربی ناراحت بودند و صحبت‌هایی را به زبان آوردند که به ایشان تذکر داده شده است. سعادتی نباید در حوزه فنی دخالت کند و در زمان ناراحتی، نظرات شخصی خود را با رسانه‌ها مطرح کند زیرا این کار باعث وجود حواشی در اطراف تیم می‌شود.

وی در پایان ضمن اعلام حمایت از مظلومی، گفت: ما باید از مظلومی و تیم او در چهار بازی پیش روی حمایت کنیم. فاصله ما با صدر جدول تنها ۳ امتیاز است و در فوتبال همان‌گونه که ما امتیاز از دست دادیم، دیگر تیم‌ها نیز امتیاز از دست خواهند داد که در این میان نتیجه‌گیری تیم و کسب امتیازهای پیش رو بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.. هواداران مطمئن باشند که همه اعضای باشگاه استقلال تلاش می‌کنند تا بهترین نتایج را کسب کنیم و باید با حمایت آن‌ها تا آخرین لحظه برای کسب موفقیت بجنگیم.

گفتنی است، باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای از شکایت این باشگاه علیه محسن ترکی خبر داد اما دقایقی بعد بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با رادیو اعلام کرد که ترکی به خوبی از پس قضاوت داربی بر آمده و از او به خاطر تصمیماتش در جریان بازی تشکر کرد.