بازدید اعضای سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر

در آبفای جنوب‌غربی استان تهران انجام شد بازدید اعضای سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر به منظور بررسی عملکرد و چگونگی ساخت و ساز تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر، اعضای سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از این تصفیه‌خانه بازدید نمودند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران […]

در آبفای جنوب‌غربی استان تهران انجام شد

بازدید اعضای سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر

به منظور بررسی عملکرد و چگونگی ساخت و ساز تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر، اعضای سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از این تصفیه‌خانه بازدید نمودند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب جنوب‌غربی استان تهران غلامرضا‌مرادی، معاون مهندسی و توسعه این شرکت، به ارایه گزارشی از مراحل ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر و میزان پیشرفت فیزیکی ابنیه‌ای و مکانیکال تصفیه‌خانه پرداخت.

معاون مهندسی و توسعه شرکت یادآورشد: این پروژه در زمینی به مساحت ۷ هکتار و مطالعات لازم با افق ساخت و تجهیز تصفیه‌خانه در ۳ مدول با تحت پوشش قراردادن جمعیتی معادل ۶۶۰ هزار نفر صورت گرفته است. علیهذا در حال حاضر مدول اول این طرح برای تحت پوشش قراردادن جمعیتی به تعداد ۲۲۰ هزار نفر ساخته و تجهیز شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 غلامرضا‌مرادی گفت: این طرح با استفاده از اعتبارات جاری و عمرانی و سفر ریاست محترم جمهوری عملیاتی شده است و نوع فرایند تصفیه‌خانه به‌صورت هوادهی گسترده به‌صورت لجن فعال با قابلیت حذف نیتروژن می‌باشد که پس از فرایند تصفیه فاضلاب جمع‌آوری شده به منظور حفاظت از محیط‌زیست در جهت مصارف کشاورزی مجدداً به چرخه طبیعت برگشته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

در پایان معاون مهندسی و توسعه خاطرنشان‌ساخت: عملیات خطوط انتقال فاضلاب از شهرهای مبدأ تا تصفیه‌خانه انجام شده و به اتمام رسیده است و با استفاده از این طرح جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرهای اسلامشهر، شهرک امام حسین(ع)، شهر واوان و مسکن مهر استراتوس و شهرک امام خمینی(ره) انجام می‌پذیرد.