پایین بودن نرخ ارز مشکل اصلی ماست

پایین بودن نرخ ارز مشکل اصلی ماست عضو هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت شیشه گفت: طبق گزارش شرکت سن‌گوبن فرانسه طی ۱۰ سال آینده شیشه ترجیحاً در ۳ کشور مصر، الجزایر و ایران تولید خواهد شد، چون این ۳ کشور هم گاز دارند هم سیلیس. وقتی ما توانایی بالقوه در تولید شیشه داریم، چه اصراری […]

پایین بودن نرخ ارز مشکل اصلی ماست

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت شیشه گفت: طبق گزارش شرکت سن‌گوبن فرانسه طی ۱۰ سال آینده شیشه ترجیحاً در ۳ کشور مصر، الجزایر و ایران تولید خواهد شد، چون این ۳ کشور هم گاز دارند هم سیلیس. وقتی ما توانایی بالقوه در تولید شیشه داریم، چه اصراری در تولید خودرو داریم؟

به گزارش ایلنا با هدف شنیدن مسایل و مشکلات موجود در صنعت شیشه در کشور و تلاش در جهت رسانه‌ای کردن این مشکلات میزگردی در همین راستا برگزار کرد.

صنعتی، مدیرعامل شیشه‌ رازی و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت شیشه، گفت: طبق گزارش شرکت سن‌گوبن فرانسه طی ۱۰ سال آینده شیشه ترجیحاً در ۳ کشور مصر، الجزایر و ایران تولید خواهد شد، چون این۳ کشور هم گاز دارند هم سیلیس. وقتی ما توانایی بالقوه در تولید شیشه داریم، چه اصراری در تولید خودرو داریم؟

وی خاطرنشان‌کرد: تنها کسی که به این موضوع اهمیت داده است جناب آقای نعمت‌زاده، وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت بوده‌اند. هیچ‌کسی در دنیا قدرت رقابت با ما را ندارد. چون بزرگ‌ترین منبع سیلیس در دنیا ما هستیم.

 

وی افزود: از مشکلات دیگری که در این زمینه وجود دارد، پایین بودن نرخ ارز است. تورم ما از افزایش نرخ ارز بیش‌تر است و این باعث می‌شود که قیمت تمام شده کالای ما نسبت به نرخ ارز بیش‌تر باشد و در نتیجه صادرات به نفع ما نخواهد بود. ما ۱۷ درصد تولیدمان را صادر می‌کنیم ولی ۴۰ درصد زیر قیمت داخلی صادر می‌کنیم.