حال صنعت‌ کفش خوب نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حال صنعت‌ کفش خوب نیست عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که حال صنعت کفش کشور خوب نیست، گفت: شهرت جهانی کفش تبریز با واردت بی‌رویه سیر نزولی پیدا کرده است. به گزارش خانه‌ملت، غلامعلی‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی درباره وضعیت صنعت کفش در کشور، گفت: افتخار بسیاری از افراد […]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

حال صنعت‌ کفش خوب نیست

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که حال صنعت کفش کشور خوب نیست، گفت: شهرت جهانی کفش تبریز با واردت بی‌رویه سیر نزولی پیدا کرده است.

به گزارش خانه‌ملت، غلامعلی‌جعفرزاده‌ایمن‌آبادی درباره وضعیت صنعت کفش در کشور، گفت: افتخار بسیاری از افراد در کشور ترکیه در مقطعی این بود که کفش تبریز ایرانی را به عنوان برند با کیفیت به پا کنند و این در حالی است که کفش چرم آذربایجان درگذشته در دنیا حرف اول را می‌زد اما هم‌اکنون وضعیت تولیدکنندگان در این صنعت پردرآمد و ازرآور مناسب نیست.

 نماینده مردم رشت در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که بحران تولید کفش با ورود کفش‌های بنجل چینی به کشور رقم خورد، تصریح کرد: تا زمانی که واردات کفش به کشور متوقف نشود؛ نمی‌توان اوضاع تولیدکنندگان کفش را سروسامان بخشید.

 وی ادامه‌داد: بازگشت صنعت کفش به روزهای اوج نیازمند بستن آزمایشی درهای واردات به مدت ۶ ماه الی یکسال است تا به سادگی مشاهده کنیم که تولید‌کننده داخلی نه تنها به عرصه تولید باز می‌گردد بلکه می‌تواند بازوهای صادرات کفش را نیز فعال کند.

 احیای نفس تولید‌کننده با بستن مسیر واردات ۸۰۰ قلم کالا

 جعفرزاده‌ایمن‌آبادی افزود: با بستن درهای وارداتی تنها ۸۰۰ قلم کالا وارداتی می‌توان اقتصاد تولید‌کننده داخلی را تقویت کرد و این در حالی است که با بسته شدن ورود ۸۰۰ کالای وارداتی، تولید‌کنندگان داخلی وارد گود رقابت در بازار صادراتی می‌شوند و در نهایت تولید‌کنندگان داخلی نیز برای ماندگاری در بازار تجاری باید کیفیت را طبق استانداردهای تولید افزایش دهند.

 وی در ادامه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت تصریح‌کرد: تا زمانیکه جلوی واردات بی‌رویه کفش گرفته نشود، تمام تصمیمات برای بهبود اوضاع تولیدکنندگان کفش در حد حرف باقی بماند زیرا به‌طورحتم با واردات بی‌رویه کفش نه تنها برای کارگران چینی اشتغال ایجاد می‌کنیم بلکه ارز را نیز از کشور خارج می‌کنیم بنابراین اقتصاد روند چرخشی مناسبی را با این اوصاف تجربه نخواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که حال صنعت کفش ایران خوب نیست، گفت: شهرت جهانی کفش تبریز با واردت بی‌رویه سیر نزولی پیدا کرده است.