سرانه مدارس کافی نیست

وزیر آموزش و پرورش سرانه مدارس کافی نیست وزیر آموزش و پرورش گفت: نیازمند استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس هستیم و مردم باید بدانند کیفیت مدارس چگونه است. به گزارش فارس، سیدمحمدبطحایی در همایش باغبانان مهر و مهربانی در جمع مدیران مدارس دولتی شهر تهران گفت: تمام سازمان‌ها و مؤسسات آموزشی امروزه به وسیله […]

وزیر آموزش و پرورش

سرانه مدارس کافی نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: نیازمند استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس هستیم و مردم باید بدانند کیفیت مدارس چگونه است.

به گزارش فارس، سیدمحمدبطحایی در همایش باغبانان مهر و مهربانی در جمع مدیران مدارس دولتی شهر تهران گفت: تمام سازمان‌ها و مؤسسات آموزشی امروزه به وسیله کارگروهی، اهداف خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: وقتی نامی از کارگروه به میان می‌آید نقش مدیریت آموزشی دارای اهمیت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: به همین دلیل است که مدیریت آموزشی در سال‌های اخیر به رهبری آموزشی تغییر کرده است.

وی با اشاره به مشکلات وزارت آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش سرانه لازم را به مدارس نمی‌دهد و در مقابل نیز انتظار دارد که از خانواده‌ها پول دریافت نشود. مدارس تجهیزات آموزشی لازم را در اختیار ندارند و دایم تلاش می‌کنند تا برای حل مشکلات راه‌حلی پیدا کنند.

بطحایی خطاب به مدیران مدارس گفت: کار شما به عنوان مدیر این بود که راه‌های جدید را برای گذشتن از مشکلات پیدا کنید تا به اهداف نزدیکتر شوید.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پیدا کردن راه‌های جدید برای عبور از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش هر روز رو به افزایش است.

وی ادامه داد: برای عبور از موانع در گام نخست باید صلاحیت‌ها و شایستگی‌های رهبران آموزشی محرز شود و مدیرانی که شایستگی لازم را دارند در کوتاه‌‌ترین زمان، راه‌های بهتری را پیدا می‌کنند.

بطحایی افزود: یکی از برنامه‌ها در سال تحصیلی جدید برگزاری دوره دانش افزایی و مهارتی برای رهبران آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: هر چقدر شایستگی و صلاحیت مدیران مدرسه افزایش یابد، تحول نظام آموزش و پرورش آسان تر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی نباید به صورت سنتی و در یک دوره ۴۰ ساعته گواهینامه به افراد داده شود.

بطحایی با اشاره به توانایی‌های مدیر مدرسه گفت: باید یک مدیر جدا از دانش و مهارت، توانایی ریسک‌پذیری و تصمیم در بحران را داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: باید تمرکز سازمانی کاهش یابد و تفویض اختیار به مدارس شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: باید نظام تضمین کیفیت در مدارس استقرار یابد و در آموزش و پرورش با وجود تمام اقدامات انجام شده، نظارت و کنترل و تضمین کیفیت نداریم.

 

بطحایی اظهار داشت: این حق مردم است که بدانند کیفیت مدرسه فرزندشان چگونه است و کدام مدرسه رتبه بالا و کدام مدرسه رتبه پایین را از لحاظ کیفیت دارد که در مقابل این پرسش‌ها، پاسخی نداریم که این سیاست نیز در سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود.