وزیر نیرو:امسال ۱۴ سد مخزنی آبگیری و افتتاح می‌شود

  وزیر نیرو گفت: امسال ۱۴ سد مخزنی در کشور آبگیری و افتتاح می‌شود. به گزارش ایسنا، حمیدرضا چیت چیان در مراسم افتتاح سد تنگ حمام در استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: ۱۰ مورد از این سد‌‌ها در نقاط مرزی و مابقی در بخش‌های داخلی کشور قرار دارند. وی گفت: با افتتاح این […]

 

وزیر نیرو گفت: امسال ۱۴ سد مخزنی در کشور آبگیری و افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا چیت چیان در مراسم افتتاح سد تنگ حمام در استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: ۱۰ مورد از این سد‌‌ها در نقاط مرزی و مابقی در بخش‌های داخلی کشور قرار دارند.

وی گفت: با افتتاح این سد‌‌ها ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور نیز آبی خواهند شد.

وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی هم به‌صورت همزمان اجرای شبکه‌های فرعی پایین دست این سد‌‌ها را انجام خواهد داد.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به دو سد دایک گیلانغرب و تنگ حمام که ۳۰ فروردین با حضور معاون اول رییس‌جمهور در استان کرمانشاه افتتاح شد، گفت: این سد‌‌ها رونق، اشتغال، تولید و امنیت در منطقه ایجاد می‌کنند.

چیت چیان با اعلام این‌که با مجوز مقام معظم رهبری ۱۷۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های وزارت نیرو در استان کرمانشاه هزینه شده، گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای طرح‌های آبی داخل استان، ۴۰۰ میلیارد تومان برای تونل نوسود و هزار میلیارد تومان برای طرح گرمسیری هزینه شده است.

وی با اعلام این‌که با اتمام طرح گرمسیری شاهد تحولی عظیم در توسعه منطقه خواهیم بود، گفت: اجرای این طرح نقطه شروعی برای ایجاد تحولی همه جانبه در منطقه است.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای طرح گرمسیری طبق برنامه زمان‌بندی، گفت: مردم یقین بدانند که اجرای این طرح اشتغال، تولید و توسعه را به همراه دارد.