ایجاد هاب صادرات محصولات پتروشیمی ایران در اتریش

  مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با یک شرکت اتریشی گفت: براساس این تفاهم‌نامه یک هاب با هدف صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای هدف ایجاد می‌شود. به گزارش ایلنا، مهدی شریفی نیک‌نفس با اشاره به اجرایی شدن برجام اظهار کرد: برای اتصال دوباره اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی نیاز است […]

 

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با یک شرکت اتریشی گفت: براساس این تفاهم‌نامه یک هاب با هدف صادرات محصولات پتروشیمی ایران به کشورهای هدف ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی شریفی نیک‌نفس با اشاره به اجرایی شدن برجام اظهار کرد: برای اتصال دوباره اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی نیاز است که توانمندی‌‌ها و پتانسیلهای به دست آمده در دوران تحریم را به منظر عمومی قرارداد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در کشور با توجه به فضای بسیار خوب ایجاد شده در پساتحریم، کمک شایانی به نشان دادن رشد و پیشرفت دستاوردهای ایران به جهانیان می‌کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ادامه داد: می‌توان با بالابردن تعداد این چنین نمایشگاه‌ها در کشور، توانمندیهای ایران را هرچه بیش‌تر به شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاران نشان داد.

شریفی نیک‌نفس به مذاکرات انجام شده با یک گروه اروپایی اشاره و تصریح کرد: این مذاکرات منجر به امضای تفاهم‌نامه‌ای شد که براساس آن با همکاری این شرکت اتریشی و تشکیل شرکت مشترک، صادرات ما به اروپا افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه با کشور اتریش اظهار کرد: شرکت بازرگانی پتروشیمی با امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر کشورهای اروپایی، کشورهای شرق اروپا را مانند اسلوواکی، چک و بلغارستان و … به عنوان بازارهای هدف برای صادرات محصولات پتروشیمی در نظر می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی به ایجاد یک هاب براساس این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: از طریق این هاب می‌توان محصولات پتروشیمی ایران را به کشورهای هدف و مصرف‌کننده نهایی رساند.

وی همچنین به نشستی با هیأت پاکستانی اشاره کرد و گفت: مذاکرات با این هیأت ادامه دارد و امیدوارم به زودی مراودات با این کشور عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان این که محصولات پتروشیمی ایران از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این محصولات متقاضیان بسیاری در دنیا دارد اما باید با مدیریت صحیح، محصولات ما به بهترین قیمت به کشورهای هدف و به نام محصول ایرانی فروخته شود.

 

شریفی نیک نفس با اشاره به این که محصولات پتروشیمی متناسب با قیمت‌های بین‌المللی صادر می‌شوند، یادآور شد: با توجه به تحمیل شرایط خاص در دوران تحریم به ما، هزینه‌های صادراتی بالایی پرداخت می‌شود که به مرور زمان و با آثار مثبت اجرایی شدن برجام این مشکلات نیز حل می‌شود.