۴ فیلم در فهرست کوتاه معرفی فیلم ایرانی به اسکار ماندند

۴ فیلم در فهرست کوتاه معرفی فیلم ایرانی به اسکار ماندند هیأت معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، فهرست کوتاه ۴ فیلم برای بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد. به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، امیراسفندیاری سخنگوی هیأت معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی […]

۴ فیلم در فهرست کوتاه معرفی فیلم ایرانی به اسکار ماندند

هیأت معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی، فهرست کوتاه ۴ فیلم برای بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، امیراسفندیاری سخنگوی هیأت معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی گفت: اعضای هیأت با بررسی اطلاعات جدیدی که درباره برخی فیلم‌‌ها دریافت شده بود و بازبینی برخی از فیلم‌هایی که مدنظر قرار گرفته بود، به دقت سوابق حضور در مجامع ملی و بین‌المللی و بازخوردهای مطبوعاتی و عمومی در نمایش‌های داخلی و خارجی ۱۰ فیلم فهرست قبلی را مورد بحث قراردادند و از دیدگاه خود ویژگی‌های حرفه‌ای و فرهنگی فیلمی شایسته برای نمایندگی سینمای ایران در این رویداد جهانی را تشریح کردند.

وی افزود: این هیأت در نهایت به فهرستی کوتاه‌تر برای بحث نهایی رسید که بالطبع نماینده ایران در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از میان فیلم‌های این فهرست انتخاب خواهد شد.

اسفندیاری خبر داد: در فهرست کوتاه، ۴ فیلم منتخب «رگ خواب» ساخته حمیدنعمت‌ا…، «مالاریا» ساخته پرویزشهبازی، «نفس» ساخته نرگس‌آبیار و «ویلایی‌ها» ساخته منیرقیدی قرار دارند.

معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فاربی در پایان گفت: با توجه به روند پیشرفت کار، امید می‌رود که ظرف چند روز آینده، نماینده ایران در نودمین دوره اسکار مشخص شود.

 

هیأت معرفی فیلم ایرانی به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی، در تعامل مستقیم با خانه سینما و سازمان سینمایی از سیروس‌الوند کارگردان، مجید انتظامی آهنگساز، محمدبزرگ‌نیا کارگردان، کمال‌تبریزی کارگردان، سیدجمال‌ساداتیان تهیه کننده، رسول‌صدرعاملی کارگردان، جوادطوسی منتقد، رضاکیانیان بازیگر و امیراسفندیاری معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شده است.