سرقینی :روزهای طلایی قیمت مواد معدنی رافراموش کنید

  در جلسه خانه معدن استان‌ها که با حضور معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران کل دفاتر بهره‌برداری و اکتشاف وزارت‌خانه در خانه معدن ایران برگزار شد جعفر سرقینی معاون معدنی وزارت صنعت معدن تجارت با بیان این مطلب گفت: از سال ۹۲ تاکنون حتی یک مورد اجرای ماده ۳۰ قانون معادن […]

 

در جلسه خانه معدن استان‌ها که با حضور معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران کل دفاتر بهره‌برداری و اکتشاف وزارت‌خانه در خانه معدن ایران برگزار شد جعفر سرقینی معاون معدنی وزارت صنعت معدن تجارت با بیان این مطلب گفت: از سال ۹۲ تاکنون حتی یک مورد اجرای ماده ۳۰ قانون معادن در خصوص پرداخت حقوق دولتی معادن نداشته‌ایم. وی در ادامه افزود: حدود ۹۰ درصد از پیش‌نویس اصلاح قانون معادن را که از سوی خانه معدن ایران تهیه شده در وزارت خانه مورد تأیید واقع شد و این نشان از همسو بودن خانه معدن ایران و وزارت خانه است.

به گزارش معدن ۲۴، محمد رضا بهرامن؛رییس خانه معدن ایران نیز در ادامه این نشست با اشاره به کاهش حجم اکتشافات انجام شده در سال گذشته نسبت به سنوات گذشته گفت : کاهش قیمت‌های جهانی مواد معدنی در سال گذشته تأثیر منفی در توسعه بخش معدن گذاشت و امیدواریم با برگزاری این قبیل نشست‌ها بتوانیم مشکلات این بخش را کم کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: تفویض اختیار آموزش در بخش معدن از سوی معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خانه معدن ایران قطعاً سبب ارتقای آگاهی بهره‌برداران معادن در خصوص آشنایی با قوانین و بخش نامه‌های معدن خواهد شد.

بهرامن تصریح کرد : نقش معدن در تولید ناخالص ملی را به صورت آزمایشی در استان یزد بررسی کرده‌ایم و یکی از اهداف ما در این پروژه میزان تأثیرپذیری بخشنامه‌ها و قوانین حوزه معدن در تولید ناخالص ملی است.

رییس خانه معدن ایران در ادامه افزود: در تاریخ ۳ خردادماه جشن بزرگداشت روز معدن را خواهیم داشت

عباسعلی اقبالی زارچ؛مدیر کل دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به برگزاری ۴۰ جلسه کارگروه شورای عالی معادن با بررسی ۵۰۰ پرونده معدنی در سال گذشته گفت: آمادگی ارسال کارشناس به خانه معدن استان‌ها برای آموزش بهره‌برداران در حوزه آشنایی بیش‌تر با قوانین و دستورالعمل‌ها را داریم.

 

اسداله کشاورز؛مدیر کل دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به کاهش حجم اکتشافات انجام شده در سال گذشته گفت: میزان ذخیره کشف شده معدنی در سال گذشته کم‌تر از ۵۰ درصد سال‌های گذشته بوده و در ۵سال گذشته بین ۱٫۵ تا ۲ میلیون تن ذخیره معدنی کشف شده است. وی در ادامه افزود: ذخیره کشف شده در سال گذشته به ۷۰۰ میلیون تن نرسیده است.