سرمایه‌گذاری شرط لازم برای حضور خودرو سازان خارجی در ایران

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد سرمایه‌گذاری شرط لازم برای حضور خودرو سازان خارجی   در ایران نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مسیری که صنعت خودرو ایران از سال‌های قبل آغاز کرده است، لازم است در ادامه با همکاری مشترک خودروسازان معتبر دنیا و سرمایه‌گذاری خارجی تداوم […]

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

سرمایه‌گذاری شرط لازم برای حضور خودرو سازان خارجی   در ایران

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مسیری که صنعت خودرو ایران از سال‌های قبل آغاز کرده است، لازم است در ادامه با همکاری مشترک خودروسازان معتبر دنیا و سرمایه‌گذاری خارجی تداوم یابد.

فریدون احمدی در گفت‌و‌گو با خبر خودرو اظهار داشت: امروز خودروسازان خارجی نباید تنها به فکر کسب سهم در بازار ایران باشند و باید بواسطه سرمایه‌گذاری در ایران حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: خودروسازان خارجی در همکاری با ایران باید دانش فنی مستقل داشته و تلاش شود تا بخش مهمی از محصولات مشترک توسط همین شرکت‌ها صادر شود.

وی با توجه به تأثیر جریان همکاری‌ها بر خودروسازی ایران اظهار داشت: در صورتی که در جریان سرمایه‌گذاری‌های مشترک، تولید محصولات جدید از کف ۴۰ درصد آغاز شود و سالی حداقل ۳۰ درصد از محصولات مشترک از بازار ایران به سایر بازارهای دنیا صادر شود مطمئناً خودروسازی ایران ترقی خواهد کرد.

وی گفت: بر اساس آخرین خبر‌‌ها خوشبختانه شرکت‌های خارجی در جریان همکاری‌های جدید خودرویی و شروط قرارداد‌‌ها برای دستیابی به حداکثر داخلی‌سازی در حال ممیزی قطعه‌سازان برای گسترش و توسعه همکاری‌ها هستند.

وی اظهار داشت: کسانی که در آستانه پذیرش همکاری‌ها هستند می‌پذیرند که امروز قطعه‌سازان ایرانی از توان خوبی برخوردارند و از این رو یقیناً سازندگان ایرانی در جریان تولیدات جدید حضور خواهند داشت.

نماینده زنجان و طارم در مجلس دهم یادآور شد: انتظار می‌رود در جریان همکاری‌ها آتی، قطعه‌سازان ایرانی عموماً قطعه‌سازان صادر‌کننده شوند.

احمدی در ادامه در خصوص تأثیر جریان داخلی‌سازی بر قیمت محصولات جدید در ایران گفت: در صورتی که داخلی‌سازی منجر به کاهش قیمت نشود، قطعاً متضرر خواهیم شد. بنابراین مطمئناً تولید محصولات جدید در ایران، منجر به کاهش قیمت می‌شود و این مسأله ضمن این‌که به متعادل کردن قیمت‌ها در بازار کمک می‌کند بلکه به نفع مصرف‌کننده نیز خواهد بود.

وی افزود: مسلماً داخلی‌سازی به نوعی حمایت از مصرف‌کننده است و در عین حالی که خودروسازی در ایران را نیز ارتقا خواهد داد.

 

وی تصریح کرد: به نظر تصمیمات خودرویی که در دولت گذشته گرفته شده، تصمیمات خوبی است؛ انتظار می‌رود در آینده نزدیک نتایج خوبی از قراردادهای خودرویی گرفته شود.