سودانی مطرح کرد:طرح فریز نفتی سیاسی است

  عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که عربستان برای مقابله با افزایش سهم تولید ایران در بازار نفت خیز برداشته است، گفت: تصمیم جدی کشور برای رسیدن به سطح تولید قبل از تحریم‌ها، گویا سبب نگرانی دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی ایران شده است. به گزارش خانه ملت ناصرسودانی با اشاره به امضا […]

 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که عربستان برای مقابله با افزایش سهم تولید ایران در بازار نفت خیز برداشته است، گفت: تصمیم جدی کشور برای رسیدن به سطح تولید قبل از تحریم‌ها، گویا سبب نگرانی دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی ایران شده است.

به گزارش خانه ملت ناصرسودانی با اشاره به امضا نشدن طرح فریز نفتی توسط ایران اسلامی گفت: ایران همواره در جمع اوپک مهم بوده و هست و به همین دلیل در شرایط فعلی که تحریم‌ها نیز درحال برداشته شدن از سر راه ایران است، طرح‌های سیاسی در قالب موارد نفتی مطرح می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که شرایطی که بیش از یک و نیم سال بر بازار نفت خام حاکم بوده در حال دگرگون شدن است، افزود: بازار جهانی نفت اکنون وارد مرحله جدیدی شده و ایران پیش از لغو تحریم‌ها در نشست‌های متعدد با اعضای اوپک و همچنین نوشتن نامه، بازگشت نفت ایران را به بازار یادآورشده و اعضای اوپک نیز این موضوع را باید در نظر بگیرند.

نگرانی دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی از تصمیم ایران برای رسیدن به سطح تولید قبل از تحریم‌ها

سودانی با بیان این‌که طرح فریز نفتی طرحی سیاسی است، ادامه داد: تصمیم جدی کشورمان برای بازپس گرفتن سهم خود از بازار نفت و رسیدن به سطح تولید قبل از تحریم‌ها، گویا سبب نگرانی دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی ایران شده است و به دنبال راهی هستند تا به هر نحوی روند افزایش تولید نفت کشورمان بعد از رفع تحریم‌ها را متوقف کنند.

وی یادآور شد: در چند سال گذشته، این نخستین بار است که دو تولیدکننده عمده نفت خام عضو اوپک و غیرعضو اوپک یعنی روسیه و عربستان، درباره کاهش سقف تولید یا تثبیت آن باهم مذاکره می‌کنند و به نتیجه می‌رسند.

ایران نقشی در نامتعادل کردن بازار و کاهش قیمت نفت نداشته است

سودانی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» افزود: یکی از سیاست‌های ما در اقتصاد مقاومتی مشارکت در پالایشگاه‌های خارجی برای تولید فرآورده و ساخت پالایشگاه در خارج از کشور برای تولید فرآورده است و به نظر می‌رسد عربستان دراین خصوص و مقابله با افزایش سهم تولید ایران در بازارنفت خیز جدی برداشته است.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که با بیان این‌که ایران نقشی در نامتعادل کردن بازار و کاهش قیمت نفت نداشته است، تصریح کرد: زمانی که بازار نفت نامتعادل شده و عرضه بیش از تقاضا بوده ایران کم‌ترین میزان تولید تاریخی خود را داشته و در حال حاضر منطقی و عادلانه نیست که به سهم خود پیش از تحریم‌ها باز نگردد.