شرایط عادلانه و برابر مزایدات شرط اصلی شکوفایی بخش خصوصی است

رییس کمیسیون حمل ‌و نقل اتاق بازرگانی ایران‌ شرایط عادلانه و برابر مزایدات شرط اصلی شکوفایی بخش خصوصی است رییس کمیسیون حمل ‌و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: شرایط عادلانه و برابر مزایده‌ها شرط اصلی شکوفایی بخش خصوصی است. مجتبی بهاروند در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: متأسفانه بخش خصوصی به شکل فعلی اجرای اصل […]

رییس کمیسیون حمل ‌و نقل اتاق بازرگانی ایران‌

شرایط عادلانه و برابر مزایدات شرط اصلی شکوفایی بخش خصوصی است

رییس کمیسیون حمل ‌و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: شرایط عادلانه و برابر مزایده‌ها شرط اصلی شکوفایی بخش خصوصی است.

مجتبی بهاروند در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: متأسفانه بخش خصوصی به شکل فعلی اجرای اصل ۴۴ قانون و واگذاری‌ها به بخش خصوصی انتقادات اساسی دارد.

وی بیان‌ کرد: روند کنونی واگذاری‌ها به این صورت است که مدیران بازنشسته دولتی با هم شرکتی را تشکیل داده و بخش‌های دولتی واگذار شده را مدیریت می‌کنند و تعداد این شرکت‌ها هم اکنون تا حدی زیاد است که به «شبه‌دولتی‌ها» معروف شده‌اند.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان‌ کرد: اتاق بازرگانی هماکنون روی این روند انتقاد اساسی داشته و اعتقاد بر این است که اگر دولت قصد دارد خصوصی‌سازی به صورت واقعی اجرا شود باید در یک شرایط برابر و عادلانه مزایدات را انجام دهد.

 بهاروند تأکید ‌کرد: اگر دولت قصد داشته باشد روند واگذاری‌ها را به این صورت ادامه دهد بهتر است که این کار را انجام ندهد زیرا تجربه گذشته نشان از این دارد که این نوع از واگذاری هیچ فایده‌ای به همراه نداشته و سودی برای اقتصاد ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: واگذاری به بخش خصوصی به این معنی است که به نوعی این فرایند انجام شود که مالکیت شرکت‌ها به افرادی واگذار شود که هیچ حمایتی از بخش دولتی نشده، سابقه مدیریت دستگاه‌های دولتی نداشته و سرمایه آن به صورت شخصی تأمین شده باشد.