سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:دو نرخی شدن، قیمت بنزین را به ۴۰۰۰ تومان می‌رساند

  سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از نحوه قیمت‌گذاری سوخت در مصوبه کمیسیون تلفیق انتقاد کرد. به گزارش ایسنا غلامرضا کاتب اظهار کرد: وقتی گفته می‌شود که قیمت بنزین مازاد بر سهمیه به قیمت تمام شده عرضه شود بدین معناست که برای مثال بنزین با قیمت حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان عرضه […]

 

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از نحوه قیمت‌گذاری سوخت در مصوبه کمیسیون تلفیق انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا غلامرضا کاتب اظهار کرد: وقتی گفته می‌شود که قیمت بنزین مازاد بر سهمیه به قیمت تمام شده عرضه شود بدین معناست که برای مثال بنزین با قیمت حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان عرضه شود و این موضوع با توجه به وضعیت اقتصادی مردم به صلاح نیست.

نماینده مردم گرمسار در مجلس افزود: در این مصوبه آمده که قیمت بنزین سهمیه‌ای همانند انتهای سال ۱۳۹۴ است و مازاد بر سهمیه به قیمت تمام شده یعنی قیمت فوب خلیج‌فارس به علاوه هزینه‌های دیگر تا رسیدن به محل عرضه محاسبه و از مردم اخذ گردد که این کار باعث به هم خوردن آرامش مردم خواهد بود.

کاتب همچنین تأکید کرد: دو نرخی شدن قیمت بنزین نیز نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه فسادآور است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ کارت‌های سوخت گفت: استفاده از کارت سوخت شفافیت را بیشتر می‌کند و حتماً باید حفظ شود اما تک‌نرخی بودن قیمت سوخت نیز شفافیت را بالاتر خواهد برد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس باید موجب آرامش جامعه شود و اگر نیاز به چنین کاری هست اجازه دهیم خود دولت که اختیار چنین کاری را دارد ورود کند.

 

کاتب در پاین اظهار کرد: امیدوارم نمایندگان محترم با این مصوبه در صحن علنی مخالفت نمایند چرا که آرامش جامعه مخدوش می‌شود و بخش عمده مردم آسیب خواهند دید چرا که توان پرداخت قیمت تمام شده سوخت را ندارند.