۱۰ تیترداغ دنیای IT

۱۰ تیترداغ دنیای IT مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای IT در هفته ابتدایی مهر ۱۳۹۶ خواهیم داشت. ۱ – در موافقتنامه ۱٫۱ میلیارد دلاری میان آلفابت و اچ.تی.سی تایوان آمده است گوگل تیم ۲۰۰۰ نفری که اغلب در ساخت گوشی پیکسل فعالند را خریده و گوشی تولید شده Made By Google خواهد بود. در واقع […]

۱۰ تیترداغ دنیای IT

مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای IT در هفته ابتدایی مهر ۱۳۹۶ خواهیم داشت.

۱ – در موافقتنامه ۱٫۱ میلیارد دلاری میان آلفابت و اچ.تی.سی تایوان آمده است گوگل تیم ۲۰۰۰ نفری که اغلب در ساخت گوشی پیکسل فعالند را خریده و گوشی تولید شده Made By Google خواهد بود. در واقع گوگل با پرداخت ۱٫۱ میلیارد دلار نقد، کمپانی تایوانی را از ورشکستگی نجات داده و در عوض لایسنس دائم را از آنِ خود می‌کند. اوایل ۲۰۱۸ این معامله کامل می‌شود. در همین حال اچ.تی.سی همچنان به تولید گوشی با نام اختصاصی خود ادامه می‌دهد و قرار است اولین گوشی بدون حاشیه یو ۱۱ پلاس در ابعاد ۶ اینچی به زودی رونمایی شود.

۲ – بایدو، غول‌ IT چین بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید روی خودورهای خودران اختصاصی خود می‌کند. این مبلغ صرف توسعه پلتفرم اوپن سورس برای فناوری خودران می‌شود تا بتواند ظرف ۳ سال آینده ۱۰۰ خودروی موسوم به آپولو را بسازد.

۳ – نوکیا ۸ با ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه به زودی در بازار آمریکا عرضه می‌شود. قرار است این گوشی ۲۰ اکتبر به قیمت ۷۰۰ یورو فروخته شود.

۴ – دوربین گوشی سونی.ایکس.زد پریمیوم روی سایت DxOMark امتیاز ۸۳ را به خود اختصاص داد. گفتنی است امتیاز مذکور برای آیفون ۸ و ۸ پلاس به ترتیب ۹۲ و ۹۴ شده است.

۵ – برنامه هشدار گوگل/Google Alarm روی نسخه اوریو دچار مشکل شده است. قرار است بگ مذکور برطرف شده و در نسخه بعدی سیستم عامل اندروید رفع باگ شود.

۶ – دیتای ۴۰۰ مشتری بانک ملی کانادا با خطای انسانی در فضای مجازی منتشر شد. بانک ملی کانادا از کاربران عذر خواسته است اما تأکید کرده که از این دیتا سوء‌استفاده نشده است.

۷ – دولت استرالیا اعلام کرد برای اهداف غیردسته‌بندی شده و محرمانه می‌توان از پهپادهای چینی استفاده کرد. به دنبال ممنوع شدن استفاده از پهپاد چینی در آمریکا دولت استرالیا نیز پیش‌تر مصوبه مشابهی را امضا کرده بود اما به دلیل استفاده وسیع از مدل‌های چینی مجبور به پس گرفتن مصوبه خود شد. البته برای مراکز حساس نظامی نمی‌توان از این نوع پهپاد استفاده کرد.

۸ – گوشی موتو جی ۵ اس پلاس به قیمت ۲۲۹ دلار عرضه شد. این گوشی ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگ حافظه داخلی دارد.

۹ – گزارش‌ها حاکی است تولید آیفون ایکس هنوز آغاز نشده است. شاید اپل واهمه دارد که کسی آیفون ۸ و ۸ پلاس را نخرد و به همین دلیل می‌خواهد ابتدا گوشی معمولی خود را در بازار بفروشد و سپس فروش آیفون ایکس را آغاز کند.

۱۰ – گوشی «بلک.بری.کی.وان» به رنگ اختصاصی مشکی این هفته به قیمت ۷۹۹ دلار در کانادا عرضه می‌شود.

 

منبع: خبرآنلاین