۲۵ درصد مدارس تهران بالای ۴۰ سال هستند

عضو شورای شهر تهران ۲۵ درصد مدارس تهران بالای ۴۰ سال هستند عضو شورای شهر تهران گفت: ۲۵ درصد مدارس تهران بالای ۴۰ سال عمر دارند. به گزارش مهر، زهرانژادبهرام در تذکری در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: بند ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری را مکلف کرده که نسبت به فضاهای ناایمن ورود کند. وی […]

عضو شورای شهر تهران

۲۵ درصد مدارس تهران بالای ۴۰ سال هستند

عضو شورای شهر تهران گفت: ۲۵ درصد مدارس تهران بالای ۴۰ سال عمر دارند.

به گزارش مهر، زهرانژادبهرام در تذکری در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: بند ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری را مکلف کرده که نسبت به فضاهای ناایمن ورود کند.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در یکی از مدارس تهران گفت: ۲۵ درصد مدارس تهران بالای ۴۰ سال عمر دارند یعنی ما هزار واحد آموزشی در معرض اتفاقات متعدد را داریم.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: یک مدرسه دخترانه در تهران آتش گرفت. ضروری است راهکارهای مناسب برای عبور از بحران طراحی شود و ضروری است آتش‌نشانان به عنوان اولین مجری مجهز به تجهیزات مناسب شوند.

نژادبهرام با تأکید بر آن‌که شهرداری باید نسبت به افزایش بودجه در این زمینه اقدام کند، گفت: تأکید ما بر تجهیزات به روز و آموزش‌های مناسب است.

وی اضافه‌کرد: میزان اختصاص بودجه در حوزه ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران کم‌تر از ۴ درصد بودجه کلی است، پیشنهاد می‌کنم در یک دوره ۴ ساله این بودجه افزایش یابد.

نژادبهرام در خاتمه گفت: شورای چهارم کمیته‌ای را تشکیل داد که در منطقه ۱۱ و ۱۲ ساختمان‌های ناایمن شناسایی شوند، این کمیته باید در شورای جدید هم با جدیت پیگیری شود.

لیست کامل املاک واگذار شده به شرکت‌های کارگزاری ارایه شود

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در جلسه شواری شهر پایتخت گفت: بنده درخواست می‌کنم لیست کاملی از املاک واگذار شده و مبلغ چک‌های در اختیار شرکت‌های کارگزاری که به شهرداری تهران داده شده است، مشخص و در صحن شورا ارایه شود.

افشین‌حبیب‌زاده در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و تذکرات پیش از دستور، اظهارداشت: شهرداری بخشداری ممنوعیت استفاده از هولوگرام را در راستای شفافیت بیش‌تر صادر کرده است تا دیگر پرداخت پشت‌باجه‌ای نداشته باشیم.

وی افزود: سرعت عمل نجفی در این خصوص قابل توجه است.

حبیب‌زاده بیان‌داشت: شهرداری تهران بخش‌های قابل توجهی دارد و تنها نباید به این موضوع اکتفا کنیم لذا بنده درخواست گزارش کاملی از مراودات شهرداری دارم.

وی افزود: شهرداری باید لیست کامل املاکی که به شرکت‌های کارگزاری داده است را مشخص کند، مبلغ چک‌‌ها و مبلغ چک‌های کارفرمایان و تهاتر‌ها نیز به تفکیک اعلام شود.

در ادامه محسن‌رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: تذکر در این خصوص را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می‌دهیم و نسبت به گزارش‌های لازم در این خصوص اهتمام‌های لازم باید صورت بگیرد.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه نیز در خصوص موضوع هولوگرام گزارش لازم را تهیه و در صحن شورا ارایه دهد.

رفسنجانی درباره تذکر فراهانی مبنی بر برخورد شهرداری منطقه ۱۸، افزود: برخورد شهرداری منطقه ۱۸ با این عضو شورای شهر مناسب نبوده است و این موضوع باید با دقت بیش‌تری بررسی شود.

 

هاشمی‌رفسنجانی درباره تذکر حسن‌رسولی مبنی بر دیدار با مقام‌معظم‌رهبری نیز گفت: ارتباط شورا با حاکمیت کشور باید انجام شود تا از مشکلاتی که می‌تواند برای شهر اتفاق بیفتد جلوگیری شود بنابر این پیشنهاد دیدار با مقام‌معظم‌رهبری بسیار مهم و حایز اهمیت است.