رددیون به جای برگزاری مزایده برای خصوصی‌سازی

قاضی‌پور خبر داد رددیون به جای برگزاری مزایده برای خصوصی‌سازی سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی گفت: کارخانه‌ها به جای واگذاری به بخش خصوصی، بابت دیون به بانک‌ها و تأمین اجتماعی واگذار شده‌اند. به گزارش خانه‌ملت؛ نادرقاضی‌پور با اشاره به بررسی واگذاری شرکت تولید تجهیزات سنگین شرکت هپکو به بخش خصوصی در کمیسیون متبوع خود، […]

قاضی‌پور خبر داد

رددیون به جای برگزاری مزایده برای خصوصی‌سازی

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی گفت: کارخانه‌ها به جای واگذاری به بخش خصوصی، بابت دیون به بانک‌ها و تأمین اجتماعی واگذار شده‌اند.

به گزارش خانه‌ملت؛ نادرقاضی‌پور با اشاره به بررسی واگذاری شرکت تولید تجهیزات سنگین شرکت هپکو به بخش خصوصی در کمیسیون متبوع خود، اظهار‌کرد: قانون برای واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی شرایطی را تعیین کرده که از جمله آن حفظ نیروی موجود، افزایش سرمایه شرکت و توسعه تکنولوژی در شرکت‌های واگذار شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که وزارت اقتصاد چندین کارخانه از جمله ماشین‌سازی تبریز و هپکو اراک را خصوصی‌سازی کرده، افزود: قرار بود این کارخانه‌ها با آگهی به مزایده گذاشته و به بخش خصوصی واگذار شود، نه این‌که بابت دیون به بانک‌ها و تأمین اجتماعی فروخته شوند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با تأکید بر این‌که مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، عدم اجرای قانون از سوی دولت است، گفت: ما به جایی این‌که به‌کار‌گران حقوق دهیم و از آنها حمایت کنیم، آنها را اخراج می‌کنیم، این در حالی است که کشور جهت حمایت از تولید به این کارگران نیاز دارد.

قاضی‌پور تصریح‌کرد: قرار است در جلسه این هفته کمیسیون علت واگذاری این کارخانه‌ها، علت پس‌گرفته شدن آنها و بلاتکلیف ماندن این کارخانه‌ها را با حضور مسؤولان ذی‌ربط بررسی کنیم.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که طبق قانون، واردات کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود ممنوع است، گفت: آقایان به جای این‌که به داد تولید ملی برسند به فکر واردات هستند، به جای این‌که به فکر پرداخت حقوق کارگران باشند، به فکر زمینخواری هستند و می‌خواهند کارخانه را بخرند و با وسایلش بفروشند که این خیانت به تولید ملی و کارگران کشور است.