لطفاً جهت مبارزه با رکود، اول توجیه شوید !!

لطفاً جهت مبارزه با رکود، اول توجیه شوید !!      ما که از همان اولش گفته بودیم، کار‌ها و وظایف باید درست تقسیم شود، حالا اگر هم درست تقسیم نمی‌شود، لااقل درست تفهیم شود! همین می‌شود که دولت آنقدر دست‌دست کرد، تا قوای انتظامی برای مبارزه با رکود دست به‌کار شد، این که نمی‌شود، تسهیم […]

لطفاً جهت مبارزه با رکود، اول توجیه شوید !!

     ما که از همان اولش گفته بودیم، کار‌ها و وظایف باید درست تقسیم شود، حالا اگر هم درست تقسیم نمی‌شود، لااقل درست تفهیم شود! همین می‌شود که دولت آنقدر دست‌دست کرد، تا قوای انتظامی برای مبارزه با رکود دست به‌کار شد، این که نمی‌شود، تسهیم وظایفی، تفهیمی، نقشه‌راهی، توجیهی، چیزی بالاخره باید باشد که کار به جاهای باریک نکشد، حالا همه کاسه کوزه‌ها را می‌شکنند بر سر مسؤولین مربوطه، عین خیالشان هم نیست، حالا وظیفه شما را یکی دیگر انجام داده است، شاکی هم می‌شویند ! ؟ حتی یک کلاس توجیهی، آموزشی یک ساعته هم نگذاشتید تا این بزرگواران به‌طور درست و دقیق با رکود آشنا شوند، همینطور گفتید بروند رکود را بشکنند، این هم نتیجه‌اش. بالاخره انصاف هم خوب چیزی است، حالا که شیر تو شیر شده است و قاراشمیش، نخود نخود هرکی به خانه خود، کی بود کی بود من نبودم!

 به همین دلیل، اینجانب برآن شدم تا در چند خط ناقابل این رکود را به‌طور اساسی و اصولی معرفی می‌کنم، تا دیگر چنین اشتباهات لپی صورت نگیرد! که اگر اتفاق افتاد، آن همت شما و این گردن ما!

رکود عبارت است از، وضعیت بدِ کاری، نبود شغل، نداشتن امید به آینده شغلی و یا ساعات کاری زیاد با درآمد ناکافی آن هم با چندین و چند ماه تأخیر.

رکود عبارت است از ضعف مدیریت، نداشتن برنامه و عدم شناخت بازار، رکود یعنی نداشتن مشتری برای تولیدات و خدمات و در نتیجه بلاتکلیفی صنعت و کارگر و کارمند!

در کل رکود یعنی، نبودن پول در جیب، خجالت سر و همسر، عدم حمایت درست درمان و اینجور چیز‌ها.

     الان که خودمان عرایض خودمان را می‌خوانیم باید با کمال شجاعت و شهامت عرض کنم که، حرف‌های قبلی‌ خودم را پس می‌گیرم، چون با کمی تفکر و تأمل هوشنگ خانی به این نتیجه رسیدم که کارگر حقوق نگرفته و بدهکار بینوا، خودش عین جنس است، رکود مجسم است این! و روش مبارزه با رکود، همان روش اجرا شده است و تقسیم وظایف، توجیهات و همه اینها به‌طور کافی و وافی به انجام رسیده است و این بنده سراپا تقصیر هستم که توجیه نبودم! که البته الان خودم، خودم را توجیه فرموده و نیاز نیست بزرگواران رکود شکن، زحمتش را بکشند!

 

هوشنگ خان ۲/۰۷/۹۶