مخالفت دو سوم آمریکایی‌‌ها با حمله پیشگیرانه به کره‌شمالی

مخالفت دو سوم آمریکایی‌‌ها با حمله پیشگیرانه به کره‌شمالی نتیجه یکی از تازه‌‌ترین نظرسنجی‌ها گویای این واقعیت است که مردم آمریکا تمایلی به عملی کردن تهدید ترامپ مبنی بر توسل به گزینه نظامی علیه پیونگ‌یانگ ندارند. به گزارش مهر، نظرسنجی که به‌طور مشترک از سوی «واشنگتن پست» و «ای بی‌سی نیوز» انجام شد، نشان می‌دهد […]

مخالفت دو سوم آمریکایی‌‌ها با حمله پیشگیرانه به کره‌شمالی

نتیجه یکی از تازه‌‌ترین نظرسنجی‌ها گویای این واقعیت است که مردم آمریکا تمایلی به عملی کردن تهدید ترامپ مبنی بر توسل به گزینه نظامی علیه پیونگ‌یانگ ندارند.

به گزارش مهر، نظرسنجی که به‌طور مشترک از سوی «واشنگتن پست» و «ای بی‌سی نیوز» انجام شد، نشان می‌دهد دو سوم مردم آمریکا با حمله پیشگیرانه علیه کره‌شمالی مخالف هستند، حال آن‌که همزمان اکثر آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند به جای دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری این کشور، مسؤولیت مهار بحران هسته‌ای شبه جزیره کره را به ارتش بسپارند.

از سوی دیگر، حدود سه‌چهارم از مردم آمریکا از تشدید تحریم‌ها عیله پیونگ‌یانگ استقبال می‌کنند.

در این میان ۳۷ درصد از جمعیت بزرگسال آمریکا تا حد زیادی به ترامپ برای حل بحران شبه‌جزیره کره اعتماد دارند حال آن‌که ۴۲ درصد از آنها در این زمینه هیچ اعتمادی به وی ندارند.

در عوض، ۷۲ درصد از مردم آمریکا فکر می‌کنند این ارتش است که باید مسؤولیت مهار کره‌شمالی را برعهده بگیرد.

آمریکا به کره‌شمالی حمله نخواهد کرد

در همین ارتباط، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه می‌گوید که ایالات متحده آمریکا به دلیل اطمینان از برخورداری پیونگ‌یانگ از تسلیحات هسته‌ای، علیه کره‌شمالی اقدام نظامی نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه لبنانی النشره، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی به تهدیدات نظامی آمریکا علیه کره‌شمالی واکنش نشان داد.

براساس این گزارش، لاوروف در سخنانی در این زمینه اعلام کرد: آمریکا علیه کره‌شمالی اقدام نظامی انجام نخواهد داد و به این کشور حمله نخواهد کرد.

لاوروف در بیان علت گفته خود تأکیدکرد: از آنجایی که آمریکایی‌ها از برخورداری پیونگ‌یانگ از تسلیحات هسته‌ای مطمئن هستند، علیه آنها اقدام نظامی نمی‌کنند.

کره‌شمالی مدت زیادی دوام نخواهد آورد!

رییس‌جمهوری آمریکا نیز در واکنش به سخنرانی وزیر خارجه کره‌شمالی در سازمان ملل، بار دیگر این کشور را تهدید کرد.

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا بار دیگر از توئیتر به عنوان ابزاری برای کشاندن دعواهای شخصی به صحن جامعه بین‌الملل استفاده کرد.

وی این بار در پیام خود نوشت: خبردار شدم وزیر خارجه کره‌شمالی در (مجمع عمومی) سازمان ملل سخنرانی کرده است. اگر وی نظرات «مرد موشکی» را تکرار کرده باشد، دیگر مدت زیادی دوام نخواهند آورد.

گفتنی است تهدیدهای ترامپ علیه کره‌شمالی از سه‌شنبه هفته پیش که وی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد، به گونه‌ای نگران‌کننده افزایش یافته است.

وی مدعی شد اگر لازم باشد کره‌شمالی را با خاک یکسان می‌کند- اظهارنظری که واکنش‌های زیادی از سوی مخالفین و موافقین به همراه داشت.

در همین راستا، وزیر خارجه کره‌شمالی طی سخنانی در مجمع‌عمومی سازمان ملل، اظهارات ترامپ را به باد انتقاد گرفت.

وی گفت: شیطانی که رییس‌جمهور آمریکا خوانده می‌شود، ۴ روز پیش فضای سازمان ملل را آلوده کرد. اظهاراتی چون «خشم و آتش» و «نابودی کامل» که از سوی رییس‌جمهور آمریکا مطرح می‌شود، هیزمی بر آتش تنش‌‌ها است.

وی افزود: تنها دلیلی که ما به دنبال ساخت سلاح اتمی رفتیم، ایالات متحده بود. هدف ما ایجاد بازدارندگی و توازن است.

وی به واشنگتن هشدار داد: در صورتی که نشانه‌ای مبنی بر قصد آمریکا برای انجام اقدام نظامی علیه کره‌شمالی مشاهده کنیم، به حمله پیشگیرانه بی‌رحمانه متوسل خواهیم شد.

وزیر خارجه کره‌شمالی ترامپ را قماربازی سالخورده و مبتلا به اختلال ذهنی دانست که کلید سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد.

به گفته وی دولت کره‌شمالی یک دارنده مسؤول تسلیحات اتمی است و تا زمانی که مورد حمله قرار نگیرد، علیه کشوری از این تسلیحات استفاده نخواهد کرد.

مردم کره‌شمالی در محکومیت اظهارات ترامپ تظاهرات کردند

پیونگ‌یانگ شاهد تجمع هزاران نفر از مردم کره‌شمالی در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز رییس‌جمهوری آمریکا بود.

به گزارش بلومبرگ، پیونگ‌یانگ شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از موضع‌گیری «کیم‌جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی علیه اظهارات تنش‌زای دونالدترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در مجمع سازمان ملل متحد بود.

هزاران نفر از مردمی که در میدان «کیم‌ایل‌سونگ» شهر پیونگ‌یانگ تجمع کرده بودند با حمل پلاکاردهایی نظیر «انتقام‌قاطعانه»، «مرگ بر امپریالیسم آمریکا»، نابودی کامل ایالات متحده را خواستار شدند.

 

به گفته خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، همه اقشار مردم از کارگر گرفته تا دانشجو و مقامات رسمی، در این تظاهرات عظیم مشارکت داشتند.