ابلاغ آیین‌نامه پیوست فناوری برای مناقصات ICT

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد ابلاغ آیین‌نامه پیوست فناوری برای مناقصات ICT مذاکره با ۵ شرکت بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در پارک فاوا معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از مذاکره با ۵۰ شرکت و بانک در ایران و شرکت‌های تراز اول در دنیا برای استقرار در پارک علم و فناوری ICT، خبر […]

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد

ابلاغ آیین‌نامه پیوست فناوری برای مناقصات ICT

مذاکره با ۵ شرکت بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در پارک فاوا

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از مذاکره با ۵۰ شرکت و بانک در ایران و شرکت‌های تراز اول در دنیا برای استقرار در پارک علم و فناوری ICT، خبر داد و گفت: برای سرمایه‌گذاری در این پارک با ۵ شرکت بین‌المللی در حال مذاکره هستیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورناستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور یافت و از این پارک بازدید کرد.

در این مراسم دوایی، معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توضیحاتی درباره اهداف و کارکرد‌های این پارک علم و فناوری ارایه کرد.

وی با اشاره به این‌که در این پارک خدمات مبتنی بر پشتیبانی فناورانه است، گفت: این پارک در حوزه‌های حمل و نقل هوشمند و در بخش الکترونیک، فعالیت می‌کند.

دوایی تصریح‌کرد: برای حضور شرکت‌های حمل نقل بین‌المللی با این شرکت‌ها در حال مذاکره هستیم.

وی از راه‌اندازی خوشه‌های مدل اقتصادی و خوشه‌های فناوری کارکردی مدیریتی در این پارک خبر داد و افزود: در زمینه ساخت این پارک تجربیاتی در کشور وجود دارد اما در تراز جهانی نیاز به تجربیات بیش‌تری داریم.

دوایی با اشاره به قرار گرفتن پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات در کنار پارک سلامت از امکان همکاری این دو پارک در حوزه اینترنت اشیا خبر داد.

وی از مذاکره با ۵۰ شرکت و بانک در ایران و شرکت‌های تراز اول در دنیا برای استقرار در پارک خبر داد و گفت: برای سرمایه‌گذاری در این پارک با ۵ شرکت بین‌المللی در حال مذاکره هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکیدکرد: برنامه کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دوره، توسعه کسب و کار‌ها است و ما به‌طور جدی به دنبال تقویت آن هستیم.

وی به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه پیوست فناوری برای انجام مناقصات اشاره کرد و گفت: این پیوست با هدف حمایت از کالای با کیفیت ایرانی و توسعه فناوری در کشور تدوین و ابلاغ شده است.

این مراسم با حضور سورنا‌ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، حسین‌دوایی، معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدخوانساری، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و صدیق، رییس پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

کاهش فساد و رانت با توسعه ICT

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از راه‌اندازی شبکه نوآوری در کشور خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این شبکه امکان تبادل اطلاعات فراهم می‌شود.

سورنا‌ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به این‌که ما همگی در جبهه‌ای مقابل اقتصاد نفتی، در حال مبارزه هستیم، گفت: با وجود اقتصاد نفتی، فرهنگ نادرستی در کشور شکل گرفته است که باید تلاش کنیم این تفکر اصلاح شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با تأکید بر این‌که از پژوهش و تولید دولتی محصول مناسبی به دست نمی‌آید، خاطرنشان‌کرد: پژوهش، نوآوری و خلاقیت در بخش خصوصی با انگیزه انجام می‌شود و نتیجه می‌دهد و باید بخش دولتی فضا را برای فعالیت این بخش آماده کند.

وی با اشاره به این‌که مشکل اصلی ما در کشور آموزش است؛ افزود: باید طوری برنامه‌ریزی شود که ما به‌طور مستمر در حال آموزش و یادگیری باشیم و اگر بتوانیم این الگو را در کشور پیاده‌سازی کنیم، می‌توانیم به موفقیت دست یابیم.

ستاری از راه‌اندازی شبکه نوآوری در کشور خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این شبکه امکان تبادل اطلاعات، ایجاد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توسعه ICT در کشور، گفت: توسعه این تکنولوژی در کشور بسیاری از رانت‌ها و فساد‌ها را از بین می‌برد.

 

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به نمونه‌هایی از هوشمند‌سازی در حوزه حمل و نقل، تأکید‌کرد: در برابر توسعه ICT مخالفت‌هایی وجود دارد اما توسعه این تکنولوژی فواید بسیاری برای کشور دارد و باید به‌طور جدی پیگیری شود.