تذکر به وزارت ارتباطات برای مشکل فنی سامانه پیامک‌های تبلیغاتی

معاون مرکز فضای مجازی خبر داد تذکر به وزارت ارتباطات برای مشکل فنی سامانه پیامک‌های تبلیغاتی معاون مرکز ملی فضای مجازی از ارایه تذکر به وزارت ارتباطات برای رفع مشکل مزاحمت‌های پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده خبر داد. امیرخوراکیان در گفت‌و‌گو با مهر، با اشاره به تکلیف مرکز ملی فضای مجازی برای نظارت بر […]

معاون مرکز فضای مجازی خبر داد

تذکر به وزارت ارتباطات برای مشکل فنی سامانه پیامکهای تبلیغاتی

معاون مرکز ملی فضای مجازی از ارایه تذکر به وزارت ارتباطات برای رفع مشکل مزاحمت‌های پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده خبر داد.

امیرخوراکیان در گفت‌و‌گو با مهر، با اشاره به تکلیف مرکز ملی فضای مجازی برای نظارت بر عملکرد وزارتخانه‌های ارتباطات و ارشاد در اجرای مصوبه ساماندهی پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اظهارداشت: موضوع ساماندهی ارسال و دریافت پیامکهای تبلیغاتی و ارزش افزوده در جلسات ۲۶ تا ۲۹ سال ۹۳ کمیسیون ارتقای محتوای فضای مجازی طرح شد و پس از تصویب در این کمیسیون، در بهمن ماه سال ۹۳ در ۶ بند به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید.

وی با بیان این‌که طبق این مصوبه، مرکز ملی فضای مجازی مسؤولیت نظارت بر عملکرد وزارتخانه‌های ارتباطات و ارشاد را در اجرای این مصوبه برعهده دارد، ادامه‌داد: مطابق با این مصوبه مقرر شد کارگروهی با محوریت وزارت ارشاد و حضور نهادهای مرتبط برای ساماندهی پیامکهای انبوه تشکیل شود و براین اساس تاکنون بیش از ۱۵ جلسه توسط این کارگروه تشکیل شده است که مرکز ملی فضای مجازی برآن نظارت دارد.

مشکل فنی پیامکهای تبلیغاتی حل نشد

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تأکید بر این‌که معتقدیم ساماندهی کلی در حوزه محتوای پیامکهای انبوه صورت گرفته و مثبت است و با بیان این‌که گزارش این جلسات هر ۶ ماه یکبار به مرکز ملی فضای مجازی ارایه می‌شود، گفت: هم‌اکنون مشکل اساسی مربوط به یک سری از اقدامات فنی و زیرساختی است که در دستور بررسی کارگروه ساماندهی پیامکهای انبوه قرار دارد.

وی توضیح داد: مشکلی که کاربران تلفن همراه با آن روبه‌رو هستند، این است که در سامانه لغو پیامکهای تبلیغاتی که وزارت ارتباطات راه‌اندازی کرده است براساس درخواست مشترک برای لغو سرویس، تمامی پیام‌های تبلیغاتی وی، قطع می‌شود و مشترک قدرت انتخاب پیامک‌ها را متناسب با خواسته خود ندارد.

تذکر به وزارت ارتباطات برای حل مشکل پیامکهای تبلیغاتی

خوراکیان اضافه‌کرد: این مورد را به‌طور رسمی مطرح کرده و دوستان ما در وزارت ارتباطات هم موضوع را قبول دارند. به همین دلیل موضوع به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده که این مشکل حتماً باید حل شود.

وی با تأکید بر این‌که عدم لغو پیامکهای تبلیغاتی به خواسته مشترک از طریق سامانه ۸۰۰ اختلال فنی است، افزود: این سامانه باید به‌گونه‌ای باشد که درصورت مراجعه و درخواست مشترک، دیگر پیامک تبلیغاتی دریافت نشود. به ویژه برای پیامک هزینه دار ارزش افزوده، حتماً باید کاربر بتواند حق انتخاب داشته و به هیچ وجه نباید هزینه پیامکی که انتخاب نکرده را پرداخت کند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی تصریح‌کرد: یکی از مشکلات این است که درصورت درخواست لغو مشترک برای پیامکهای تبلیغاتی، پیامکهای اطلاع‌رسانی بانک‌ها نیز قطع می‌شود که این موضوع نیز در حال رفع مشکل است.

 

وی با تأکید بر این‌که مسأله این است که فرد باید هزینه پیامکی را پرداخت کند که خود انتخاب کرده است، اضافه کرد: موضوع ساماندهی پیامکهای انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده از نظر فنی دارای اختلال است؛ ما در این زمینه به وزارت ارتباطات تذکر داده‌ایم و دوستان وزارت ارتباطات هم به اپراتور‌ها ابلاغ کردند. حتماً پیگیر هستیم تا این مشکل برطرف شود.