کمک ۲۰ میلیون دلاری ژاپنی‌‌ها برای کاهش آلودگی هوای تهران

کمک ۲۰ میلیون دلاری ژاپنی‌‌ها برای کاهش آلودگی هوای تهران شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به نمایندگی از دولت ایران و جایکا به نمایندگی از کشور ژاپن قرارداد ۴ سال‌های به ارزش ۲۰ میلیون دلار برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران امضا کردند. به گزارش فارس، شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به نمایندگی […]

کمک ۲۰ میلیون دلاری ژاپنی‌‌ها برای کاهش آلودگی هوای تهران

شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به نمایندگی از دولت ایران و جایکا به نمایندگی از کشور ژاپن قرارداد ۴ سال‌های به ارزش ۲۰ میلیون دلار برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران امضا کردند.

به گزارش فارس، شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران به نمایندگی از دولت ایران و جایکا به نمایندگی از دولت ژاپن در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران و اقدامات لازم در این خصوص قرارداد همکاری ۴ ساله منعقد کردند.

وحیدحسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره این همکاری و تعامل اظهارداشت: قرارداد ایران و ژاپن دریافت کمک‌های فنی، علمی و تجهیزاتی برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران است.

وی ادامه داد: از کشور ایران به نمایندگی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شهر تهران و از کشور ژاپن جایکا برای این همکاری و قرارداد انتخاب شدند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، بیان‌داشت: حدود دو سال است که جزییات قرارداد ایران و ژاپن در خصوص کاهش آلودگی هوا در حال بررسی بوده و کارشناسان در مسایل مختلف آلودگی هوا بررسی‌های لازم را داشته‌اند.

وی بیان‌داشت: در این قرارداد مقصرین اصلی آلودگی هوا مشخص می‌شوند و باید پاسخگوی افزایش آلودگی هوا باشند و راهکارهای لازم نیز برای این معضل ارایه خواهد شد.

حسینی بیان‌داشت: ما از تجربه کشور ژاپن در کاهش آلودگی هوای شهر استفاده خواهیم کرد تا با خطاهای کم‌تری در این خصوص مواجه شویم.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با تأکید بر این‌که در این قرارداد کشور ایران هزینه‌ای را پرداخت نخواهد کرد، گفت: طرف ژاپنی براساس قرارداد در طول ۴ سال ۷ میلیون دلار برای کاهش آلودگی هوا پرداخت خواهد کرد و در این مدت تعداد زیادی از جوانان ایرانی می‌توانند از تجربیات و دستاوردهای کشور ژاپن در کاهش آلودگی هوا بهره بگیرند و تبدیل به متخصصانی در این حوزه شوند.

 

حسینی با اشاره به این‌که در قرارداد به کمک‌های تجهیزاتی کشور ژاپن نیز اشاره شده است، گفت: این کشور ۱۲٫۵ تا ۱۳ میلیون دلار به کشور ما کمک تجهیزاتی ارایه خواهد داد و سرجمع کشور ژاپن در این قرارداد ۲۰ میلیون دلار در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.