الهلال- پرسپولیس: الکلاسیکو آسیا

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا الهلال- پرسپولیس: الکلاسیکو آسیا پرسپولیس امشب و در مصاف با الهلال فقط به فینال فکر می‌کند. به گزارش سایت برنامه نود، پرسپولیس پس از صعود شیرین به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نمی‌خواهد متوقف شود و حالا برای رسیدن به فینال الهلال عربستان را پیش‌رو دارد. فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان […]

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال- پرسپولیس: الکلاسیکو آسیا

پرسپولیس امشب و در مصاف با الهلال فقط به فینال فکر می‌کند.

به گزارش سایت برنامه نود، پرسپولیس پس از صعود شیرین به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نمی‌خواهد متوقف شود و حالا برای رسیدن به فینال الهلال عربستان را پیش‌رو دارد.

فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند به یک فصل تاریخی برای قرمز‌ها تبدیل شود. قهرمان ایران با ارایه بازیهایی هیجان‌انگیز موفق شد پله به پله خود را بالا بکشد و حالا خودش را در جمع چهار تیم برتر آسیا می‌بیند.

پرسپولیس به شکل خاطره‌انگیزی از گروه خود صعود کرد. در مرحله یک هشتم نهایی موفق شد از پس تیم قدرتمند لخویا بربیاد.

اوج کار پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الاهلی عربستان بود. قرمز‌ها ابتدا در بازی رفت، بازی دو صفر باخته را مساوی کردند و سپس به بازی رویایی ابوظبی رسیدند.

پرسپولیس در بازی برگشت در شرایطی که ۱۰ نفره شده بود و فاصله زیادی با حذف شدن نداشت تیم قدرتمند الاهلی عربستان را ۳ بر یک شکست داد تا اولین حضورش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا (فرمت جدید) را جشن بگیرد.

پرسپولیس پیش از این در نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا حاضر بوده اما این اولین حضورش در نیمه نهایی شکل جدید این مسابقات است و حالا می‌خواهد به پیشروی تاریخی خود ادامه دهد.

شایسته فینالیست شدن

نمایش پرسپولیس در بازی با الاهلی نشان داد که این تیم توانایی حضور در فینال را دارد. اگر قرار باشد تیمی به سال‌ها ناکامی نمایندگان ایران در این رقابت‌ها پایان دهد آن تیم این پرسپولیس است.

برانکو و شاگردانش با اعتماد به نفس کامل راهی ابوظبی شدند و فقط به قهرمانی فکر می‌کنند.

به دلیل مشکلات سیاسی بین ایران و عربستان دیدار نمایندگان دو کشور همچنان در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود.

الهلال میزبان بازی رفت است و بازی برگشت ۳ هفته بعد در مسقط عمان برگزار خواهد شد.

ابوظبی شهر امیدبخشی برای پرسپولیس محسوب می‌شود. این سومین حضور پرسپولیس در این شهر است. در مرتبه اول موفق شد الوحده امارات را ۳ بر دو شکست دهد. در حضور دوم الاهلی را در حذف کرد و حالا دوباره به ابوظبی و ورزشگاه محمدبن‌زاید برگشته است.

حمایت خوب ایرانی‌ها باعث دلگرمی بازیکنان پرسپولیس شده است و آنها می‌خواهند سومین برد خود در ابوظبی را جشن بگیرند.

الکلاسیکوی آسیا

الهلال رقیب آشنایی برای پرسپولیس محسوب می‌شود. خیلی‌‌ها این دیدار را الکلاسیکوی فوتبال آسیا می‌دانند. دو تیم پرطرفدار غرب آسیا مقابل هم قرار می‌گیرند. هر دو تیم مدعی قهرمانی‌اند و با قهرمانی در لیگ داخلی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند.

پرسپولیس و الهلال در مرحله گروهی مقابل هم قرار گرفتند. بازی رفت دو تیم یک-یک شد و در بازی برگشت به تساوی بدون گل رسیدند. پرسپولیس در آن دو بازی نشان داد از الهلال چیزی کم ندارد.

جالب این‌که تنها قهرمانی پرسپولیس در آسیا هم پس از عبور از الهلال در نیمه نهایی به دست آمده است.

برانکو و شاگردانش این بار نباید مرتکب اشتباهی شوند. پرسپولیسی‌‌ها در مراحل قبل بار‌ها اشتباهات خود را جبران کردند اما بازی در این مرحله حساس متفاوت است.

 

از آنجا که پرسپولیس در این بازی مهمان است، زدن گل اهمیت زیادی دارد.