دولت به جای دخالت در بازار تولید خودرو سیاست‌گذاری کند

عضو کمیسیون معادن مجلس دولت به جای دخالت در بازار تولید خودرو سیاست‌گذاری کند عضو کمیسیون معادن مجلس با بیان این‌که دخالت مستقیم دولت در بازار خودرو معضلی برای ساماندهی صنعت خودرو است، گفت: برای سرمایه‌گذاری مالی بهینه در خودروسازی نیازمند ایجاد بازار رقابتی واقعی در صنعت خودرو هستیم. رامین نورقلی‌پور در گفت‌وگو با خانه‌ملت […]

عضو کمیسیون معادن مجلس

دولت به جای دخالت در بازار تولید خودرو سیاست‌گذاری کند

عضو کمیسیون معادن مجلس با بیان این‌که دخالت مستقیم دولت در بازار خودرو معضلی برای ساماندهی صنعت خودرو است، گفت: برای سرمایه‌گذاری مالی بهینه در خودروسازی نیازمند ایجاد بازار رقابتی واقعی در صنعت خودرو هستیم.

رامین نورقلی‌پور در گفت‌وگو با خانه‌ملت درباره وضعیت صنعت خودرو در کشور، گفت: برای بهبود کیفی صنعت خودرو، دولت نباید در بازار تولیدی خودرو دخالت کند، بلکه باید در زمینه سیاست گذاری خودرو حضور به عمل آورد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که خودروسازی‌های پراکنده در کشور برای ارتقای کیفیت نیازمند تجمیع است، تصریح کرد: خودروسازی‌های داخلی با تجمیع و تبدیل شدن به خودروسازی‌های کلان می‌توانند توان تولید و رقابت را نیز در صنعت خودروسازی ارتقا دهند.

تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی راهکاری برای ورود به بازار رقابتی

وی با بیان این‌که بخش تحقیق و توسعه در صنعت خودروسازی راهکاری برای ورود به بازار رقابتی خودرو است، تصریح کرد: متأسفانه سرمایه‌گذاری در این بخش در صنعت خودرو‌سازی ما سرعت چشمگیری نداشته است.

نورقلی پور افزود: ایجاد بازار رقابتی واقعی خودرو در کنار افزایش کیفیت می‌تواند منجر به ارایه خودروهای استاندارد به مشتریان شود و از طرفی دیگر نیز می‌ توان شرایط را برای حضور دیگر تولیدکنندگان مطرح درصنعت خودرو نیز مهیا کند.

نباید تقاضای مصرف کننده در تولید خودرو را فراموش کنیم

وی با بیان این‌که تعرفه واردات خودرو به کشور بالا است، تصریح کرد: نباید تقاضای مصرف کننده در تولید خودرو رافراموش کنیم زیرا مشتری مداری تأثیر به‌سزایی در بهبود کیفیت خودرو در کشور دارد.

نماینده مردم کردکوی در مجلس افزود: ما باید تابع تقاضای مصرف کننده در بازار خودرو باشیم نه این‌که ما نظرمان را به مصرف کننده در زمینه خودرو تحمیل کنیم و اگر خودروی زیر۳۰میلون تومان در امکانات مختلف خارجی و داخلی را در کنار پراید قرار دهیم، به صورت واقع‌بینانه کسی برای خرید پراید تمایل نشان نمی‌دهد.

نور قلی‌پور تصریح کرد: ایجاد بازار تک محصولی بدون فضای رقابتی، تعرفه بالا وارداتی و حمایت مستقیم دولت از خودرو سازان شرایطی ایجاد کرده است که مصرف کننده ناگزیر به استفاده از خودرو‌های باشد که تکنولوژی آن متعلق به ۳الی ۴ دهه گذشته است و این امر بدین معنا است که ما با این شرایط نظرمان را بر بازار تحمیل می‌کنیم و این امر در بلند مدت صنعت خودروسازی را وارد مشکلات عدیده‌ای می‌کند.

توان نوسازی در صنعت خودروسازی کشور بسیار پایین است

وی ادامه داد: توان نوسازی در صنعت خودروسازی ما بسیار پایین است زیرا ما نظراتمان را بر بازار و مشتری تحمیل می‌کنیم و ما باید این دیدگاه را برای توسعه کیفی به خودرو در کشور تغییر دهیم تا برمدار سلیقهای مشتری حرکت کنیم.

 نورقلی‌پور با بیان این‌که در بزرگ‌ترین خودرو‌سازی جهان فاینانس‌های خارجی حضور دارند، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم، ایجاد فاینانس یک راه بسیار خوب برای ورود به بازار بین‌المللی خودروسازی است بنابراین باید زمینه‌های سیاسی و بین‌المللی در ارتباط با همکاری با فاینانس‌های خارجی ایجاد شود تا موضوعات مختلف سیاسی نتوانند تأثیرات منفی بر قراردادهای اقتصادی بگذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، یادآور شد: قراردادهای خودرو‌سازی داخلی با فاینانس‌های خارجی باید به نوعی باید تنظیم شود که در صورت اعمال تحریم‌های احتمالی نیز خدشه‌ای به ساختار قراردادهای تنظیم شده در عرصه خودروسازی وارد نشود و این در حالی است که سخنان اخیری که رییس‌جمهور نیز در سازمان ملل داشتند؛ نشان از این دارد موضوع دارد که ما خواستار تعامل با دنیای پیرامونمان هستیم..

سرمایه‌گذاری مالی در خودروسازی نیازمند ایجاد بازار رقابتی واقعی

 

 نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس با بیان این‌که دخالت مستقیم دولت در بازار خودرو معضلی برای ساماندهی صنعت خودرو است، یادآورشد: سرمایه‌گذاری مالی در خودروسازی نیازمند ایجاد بازار رقابتی واقعی در صنعت خودرو است.