رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران گفت: شرکتهای توانمند داخلی تولیدکننده تجهیزات ارتباطات و فنآوری اطلاعات با تدوین شیوه نامه حمایت از توان داخلی در پسابرجام مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت. علی اصغر عمیدیان در گفتوگو با ایرنا به تدوین شیوه نامهای با عنوان حمایت از توان داخلی در پس از […]
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران گفت: شرکتهای توانمند داخلی تولیدکننده تجهیزات ارتباطات و فنآوری اطلاعات با تدوین شیوه نامه حمایت از توان داخلی در پسابرجام مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت.
علی اصغر عمیدیان در گفتوگو با ایرنا به تدوین شیوه نامهای با عنوان حمایت از توان داخلی در پس از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) اشاره کرد و افزود: شیوه نامه مذکور با هدف چگونگی حمایت از توان تولیدی، مدیریتی و مالی شرکتهای فعال در بخش ارتباطات و فنآوری اطلاعات تدوین و برای تأیید نهایی به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شده است.
وی گفت: برآورد نیاز ۵ سال آینده داخل به تجهیزات بخش ارتباطات و فنآوری اطلاعات، بررسی مجموع توان تولید داخل و تعیین شرکتهای دارنده مجوز تولید استاندارد در این شیوه نامه مورد توجه قرار گرفته است.
عمیدیان گفت: دو راهکار در تدوین شیوه نامه برای آن که هم تولیدکنندگان داخلی توانشان افزایش یابد و هم نیاز کشور را بتوانند جواب دهند، مد نظر قرار گرفته است.
معاون وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات به دعوت از تولیدکنندگان توانمند داخلی برای آن که نسبت به تأمین نیازهای کشور اقدام کنند اشاره و خاطرنشان کرد: اینها تکلیف شان روشن است و با توانمندی خود اقدام خواهند کرد.
وی عنوان داشت: تعدادی از تولیدکنندگان داخلی تمایل دارند از توان سرمایهگذاران خارجی و صاحبان نشان تجاری معتبر جهانی برای تولید استفاده کنند که این موضوع با لحاظ شدن چند فاکتور عملی خواهد شد.
عمیدیان تولید مشترک با سرمایهگذاران و صاحبان نشان تجاری خارجی را یکی از شروط همکاری شرکتهای داخلی با آنان دانست و یادآور شد: در صورتی تولید مشترک و قسمتی از بازار ایران را یک صاحب نشان تجاری خارجی میتواند بگیرد که همراه با تولیدکننده داخلی تولید کند و علاوه بر تأمین بازار داخلی تضمین بازار خارجی برای تولید کننده ایرانی داشته باشد.
رییس سازمان رگولاتوری ایران انتقال تکنولوژی و همکاری در بخش تحقیق و توسعه را از دیگر شروط همکاریهای مشترک با سرمایهگذاران خارجی برشمرد و بیان داشت: اکنون همه فنآوری که در این بخش استفاده میشود «های تک» (پیشرفته) و دانش محور است و توان علمی در بخش سختافزار و نرمافزار نیز شناسایی شده، بنابراین اگر کسی قرار است به بازار ورود کند باید با رعایت این شاخصها باشد.
وی گفت: سرمایهگذاران خارجی متقاضی حضور در ایران باید تولید مشترک، انتقال تکنولوژی و تحقیق و توسعه در ایران انجام دهند و با گسترش توان تولیدکنندگان داخلی علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل تضمین کنند که با استفاده از نیروی انسانی داخل کشور سهمی از بازار منطقه را خواهند گرفت.
عمیدیان به برخی گمانهزنیها مبنی بر ورود شرکت فرانسوی اورنج (ORANGE) در بازار تلفن همراه ایران اشاره کرد و بیان داشت: اگر این شرکت فرانسوی بخواهد سهمی از بازار تلفن همراه کشور داشته باشد باید ضمن انتقال تکنولوژی، توان مدیریتی و مالی خود را نیز در کشور به خدمت بگیرد.
معاون وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: سرمایهگذاران خارجی اگر بدون رعایت این ضوابط اقدام کنند و منجر به آسیب رسیدن به تولیدکنندگان توانمند داخلی شوند با آنان برخورد خواهد شد.
پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات به تشکیل کمیتهای تخصصی در باره بررسی شرایط تازه در وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات اشاره و خاطرنشان کرد: انتقال تکنولوژی، جذب سرمایه خارجی و ایجاد بازارهای بینالمللی برای شرکتهای معتبر داخلی در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته و برنامهریزی برای آن انجام شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.