درخواست تعویق طرح ترابرد پذیری و عدم پذیرش از سمت رگولاتوری

    اپراتور اول بابت هر سهم ۶۰۲ تومان سود تقسیم کرد در مجمع عمومی عادی سالیانه سال ۹۵، شرکت ارتباطات سیار بابت هر سهم ۶۰۲ تومان سود تقسیم کرد. به گزارش تسنیم، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران با حضور ۹۲٫۷ درصدی سهامداران برگزار و پس از تصویب صورت‌های مالی توسط آن‌ها […]

 

 

اپراتور اول بابت هر سهم ۶۰۲ تومان سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه سال ۹۵، شرکت ارتباطات سیار بابت هر سهم ۶۰۲ تومان سود تقسیم کرد.

به گزارش تسنیم، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران با حضور ۹۲٫۷ درصدی سهامداران برگزار و پس از تصویب صورت‌های مالی توسط آن‌ها مسأله تقسیم سود مطرح شد.

در این جلسه پس از نظرخواهی از سهامداران حاضر و سخنان تعدادی از اعضای هیأت رییسه، برای هر سهم ۶۰۲ تومان سود تعیین و مقرر شد سود سهامداران حقیقی از تاریخ ۱۵ اردیبهشت از طریق شعب بانک ملت واریز شود.

براین اساس پس از تقسیم سود همانند سال‌های گذشته، حسابرس شرکت تغییر نکرد و روزنامه‌های مورد نظر برای انتشار اطلاعات این شرکت نیز همچون گذشته مشخص شد.

همچنین پاداش هیأت مدیره برای سال ۹۴ همچون سال ۹۳ تعیین شد.

تقاضای اپراتور اول برای تعویق یک ساله طرح ترابرد پذیری

مدیرعامل همراه اول با بیان این که طرح ترابردپذیری مشکلات فنی دارد گفت: از رگولاتوری تقاضای یک سال تنفس کردیم اما نپذیرفتند.

وحید صدوقی در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام درباره چالش احتمالی اجرای ترابردپذیری شماره‌ها برای همراه اول اظهار کرد: قرار هست طبق وعده مسؤولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این طرح در اردیبهشت ماه اجرایی شود و ما هم از قبل زیرساخت‌های لازم را برای اجرای این طرح ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل همراه اول ابراز کرد: اکنون ۳ معاون شرکت در کمیته‌ای برای این طرح مسؤولیت دارند و برای ایجاد زیرساخت‌ها از حضور مشاور خارجی حرفه از بهره گرفته‌ایم.

وی با بیان این‌‌که تجارب کشورهای اجرا کننده این طرح را بررسی کرده‌ایم، گفت: روشی که در ایران دنبال می‌شود استاندارد نیست. اگر قرار باشد از داخل و خارج از کشور با اجرای ترابردپذیری، تماس حاصل شود، ترافیک باید به سمت سوئیچ‌های استانی زیرساخت و مخابرات رود تا بعد از آن به اپراتور مربوطه منتقل شود.

وی افزود: قرار است ترافیک از بستر ثابت به همراه اول و بعد اپراتور‌ها منتقل شود. این کار مشکلات فنی دارد و موضوع را به رگولاتوری اطلاع داده‌ایم.

در این مراسم سید مصطفی سید هاشمی رییس هیأت مدیره مخابرات ایران نیز در ارتباط با ترابردپذیری، گفت: این موضوع تهدید مهمی برای اپراتور برتر است و لذا از رگولاتوری تقاضای یک سال تنفس کردیم اما نپذیرفتند.

وی عنوان کرد: ترابردپذیری به نفع اپراتورهایی با حداقل مشترکان است لذا از مدیرعامل همراه اول می‌خواهیم خود را برای این شرایط آماده کنند.

 

او ابراز کرد: توقع داریم سهم ۵۹ درصدی همراه اول با اجرای این طرح در بازار ارتباطات ایران حفظ شود.