حذف برچسب قیمت از سوی کارخانه‌ها شرایط بازار را رقابتی می‌کند

رییس اتاق اصناف مشهد حذف برچسب قیمت از سوی کارخانه‌ها شرایط بازار را رقابتی می‌کند رییس اتاق اصناف مشهد ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح الکترونیکی چک یا سامانه «صیاد» گفت: این طرح کمک می‌کند اعتبار فرد در بانک‌های مختلف استعلام شود و از ارتباط مستقیم مشتریان با روسای بانک‌ها و از اعمال غیرقانونی برای […]

رییس اتاق اصناف مشهد

حذف برچسب قیمت از سوی کارخانه‌ها شرایط بازار را رقابتی می‌کند

رییس اتاق اصناف مشهد ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح الکترونیکی چک یا سامانه «صیاد» گفت: این طرح کمک می‌کند اعتبار فرد در بانک‌های مختلف استعلام شود و از ارتباط مستقیم مشتریان با روسای بانک‌ها و از اعمال غیرقانونی برای صدور دسته چک برای افراد بدون صلاحیت جلوگیری شود.

محمودبنانژاد در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: سامانه صیاد به شفاف‌سازی در اطلاعات و آمار مشتریان در موضوعاتی نظیر مالیات کمک قابل توجهی می‌کند ضمن این‌که در مبحث پولشویی با رفع مشکلی نظیر تعدد حساب و دسته چک می‌تواند جلوی خیلی از جرایم بانکی را بگیرد.

بنانژاد اضافه‌کرد: فضای شفاف اقتصادی سالم می‌تواند مبادلات تجاری و اقتصادی را بهبود ببخشد.

رییس اتاق اصناف مشهد در ادامه از ایجاد فضای رقابتی سالم و آزاد در واحد‌های صنفی گفت و افزود: با توجه به این‌که برچسب قیمت کالا از مبدأ و کارخانه‌، اغلب به صورت کاذب و غیرواقعی روی کالا درج می‌شود؛ طرح حذف برچسب قیمت موجب رقابت در ارزان فروختن کالا در واحدهای صنفی می‌شود.

وی تصریح‌کرد: اگر اجازه رقابت به فروشنده‌ها داده شود، خودشان بازار را می‌سازند؛ در این صورت اگر گرانفروشی و یا کم‌فروشی کنند، از عرصه رقابت حذف خواهند شد و این مسأله به‌طور مستقیم هم به مصرف‌کننده و هم به فروشنده منفعت می‌رساند.

رییس اتاق اصناف مشهد در پایان از برگزاری نمایشگاه پاییزه با اولویت دادن به تولید‌کنندگان خبر داد و گفت‌: من همیشه با برگزاری نمایشگاه پاییزه و بهاره موافق بوده‌ام‌؛ به این دلیل که برگزاری نمایشگاه باعث رونق در بازار و بالا رفتن نقدینگی کسبه می‌شود.

بنانژاد افزود: با قیمت‌گذاری کارشناسی شده‌ توسط اتحادیه‌ها و اتاق اصناف مشهد و همچنین نظارت و بازرسی دقیق مانع از گرانفروشی در نمایشگاه شدیم .

 

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه حدود ۴۰۰غرفه از کل واحدهای صنفی مشهد در زمینه فروش پوشاک، لوازم التحریر، کیف‌و کفش به فروش اجناس خود با قیمت‌های کم‌تر فعال هستند، ادامه‌داد: اکثر غرفه‌داران تولید‌کننده هستند و با ضمانت و خدمات پس از فروش اجناس خود را در اختیار مردم می‌گذارند.