کافه موزه صنعتی به مناقصه گذاشته می‌شود

رییس موزه‌های جمعیت هلال احمر کافه موزه صنعتی به مناقصه گذاشته می‌شود رییس موزه‌های جمعیت هلال‌احمر می‌گوید: اگر مردم به ما وقت بدهند، بهتر از گذشته می‌توانیم درِ موزه صنعتی را باز کنیم. یک‌ سری خرده‌کاری‌ها را همزمان با بازدید مردم از موزه پیش می‌بریم. همه‌چیز سر جای خودش است، فضای داخلی موزه با رنگ […]

رییس موزه‌های جمعیت هلال احمر

کافه موزه صنعتی به مناقصه گذاشته می‌شود

رییس موزه‌های جمعیت هلال‌احمر می‌گوید: اگر مردم به ما وقت بدهند، بهتر از گذشته می‌توانیم درِ موزه صنعتی را باز کنیم. یک‌ سری خرده‌کاری‌ها را همزمان با بازدید مردم از موزه پیش می‌بریم.

همه‌چیز سر جای خودش است، فضای داخلی موزه با رنگ سفید به شاهکارهای استاد صنعتی آرامش می‌دهد، این آرامش را در مجموعه‌ مجسمه‌های زندانیان، کوچه و بازار و حتی «بهشت» و «جهنم» می‌توان دید، حتی برای نورپردازیِ موزه با تعبیه ریل چوبی به دور تا دور مجسمه‌ها، لامپ‌هایی کم‌مصرف به‌کار گرفته شده‌اند که قرار است از پایین به مجسمه‌ها روشنایی بدهند و لوسترهای طرح قدیمی که از بالا نور را به شاهکارهای استاد صنعتی می‌تابانند.

به گزارش ایسنا، حالا موزه استاد علی اکبر صنعتی در قلب تهران، بعد از گذراندن مسیری سخت در حدود ۱۰ سال، به ثبات و آرامش رسیده، ثباتی که در روزِ ۱۴ شهریور نصیبش شد؛ اما بعد از چند روز، به گفته‌ رییس موزه‌های جمعیت هلال‌احمر، انجام برخی ظریف‌کاری‌ها در فضای موزه، موجب تعطیلی آن شد.

فرهادعلی‌اکبری، رییس موزه‌های جمعیت هلال احمر معتقد است این کار احتمالاً در دیگر موزه‌های دنیا نیز انجام می‌شود. او می‌گوید: پیش از بازگشایی موزه، در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها اعلام کردم احتمالاً یک‌سری اقدامات در راستای ساماندهی و تکمیل موزه همزمان با افتتاح موزه انجام می‌شود. اما انجام برخی کار‌ها مانند جابه‌جایی لوسترها، باعث شد تا موزه دوباره تعطیل شود، چون این جابه‌جایی اقدامی خطرناک است که نیاز به تعطیلی کامل فضا داشت.

او با تأکید بر این‌که خوشبختانه مهم‌ترین هدف یعنی «نجات موزه و آثار آن از وضعیت گذشته‌اش» به خوبی تحقق پیدا کرد و موزه از حالت آسیب شدید نجات یافته، بیان می‌کند: باید همگی قدری تحملمان را زیاد کنیم تا این نوع بحث‌‌ها به صورت تعاملی پیش بروند، چون معتقدیم موزه را که در شرایط بسیار بدی بود، از صفر به صد رساندیم.

او اضافه می‌کند: اگر مردم به ما وقت بدهند، بهتر از گذشته می‌توانیم درِ این بنای تاریخی را باز کنیم. احتمالاً این نوع اتفاقات همه‌جای دنیا رخ می‌دهد. قبلاً اعلام کرده بودیم که یک‌سری خرده‌کاری‌ها را همزمان با زمان بازدید مردم از موزه پیش می‌بریم، اما در شرایط کنونی امکان آن وجود ندارد.

وی همچنین درباره‌ کافه‌ تعبیه شده در فضای موزه که پیش از این اتاق سرایداری بوده، می‌گوید: در حال حاضر با بررسی کارشناسانِ دادگستری و هلال‌احمر، قرار است این فضا به مناقصه گذاشته شود. کارهای قانونی آن نیز در دست انجام است.

 

رییس موزه‌های جمعیت هلال احمر همچنین درباره‌ لزوم قالب‌گیری مجسمه‌های استاد صنعتی اظهار می‌کند: این پروژه برای آینده در دستور کار است، اگر می‌خواستیم آن را انجام دهیم، ۶ ماه طول می‌کشید. باید بودجه فراهم شود و از آثار نمونه لیزری بگیریم. آقای شانس و تیمش این آثار را مرمت کرده‌اند، اما در حال حاضر امکان قالب‌گیری آنها نیست، اگر قرار است آثار نگهداری شوند، باید قالب‌گیری لیرزی و دیجیتالی انجام شود.