تسویه بدهی سال ۹۵ داروخانه‌ها در آینده‌ای نزدیک

تسویه بدهی سال ۹۵ داروخانه‌ها در آینده‌ای نزدیک مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: در چند روز آینده مطالبات داروخانه‌ها در سال ۹۵ در سراسر کشور تسویه شود. به گزارش مهر، طاهرموهبتی افزود: یکی از چالش‌های جدی امروز پیش روی سازمان‌های بیمه‌گر تأمین منابع مالی پایدار است و طبیعتاً سازمان بیمه سلامت که ۹۵ درصد بودجه […]

تسویه بدهی سال ۹۵ داروخانه‌ها در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: در چند روز آینده مطالبات داروخانه‌ها در سال ۹۵ در سراسر کشور تسویه شود.

به گزارش مهر، طاهرموهبتی افزود: یکی از چالش‌های جدی امروز پیش روی سازمان‌های بیمه‌گر تأمین منابع مالی پایدار است و طبیعتاً سازمان بیمه سلامت که ۹۵ درصد بودجه آن از طریق بودجه عمومی تأمین می‌شود با مشکلات جدی مواجه بوده و اثرات آن به‌طور مستقیم به ارایه دهندگان خدمت وارد می‌آید.

وی گفت: بیمارستان‌های دولتی، مؤسسات خصوصی، مراکز تصویربرداری و داروخانه‌ها در معرض این آسیب‌‌ها هستند و گلایه‌های به حقی به مجموعه‌ بیمه‌ای کشور دارند.

موهبتی با اشاره به این‌که مطالبات مؤسسات خصوصی، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های دولتی در سال ۹۵ از سازمان حدود ۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: حدود ۴۲ هزار مؤسسه طرف قرارداد ارایه‌کننده خدمت با سازمان بیمه سلامت داریم و خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته مقرر شد در چند روز آینده مطالبات داروخانه‌ها در سال ۹۵ در سراسر کشور تسویه شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در بعضی استان‌ها پرداخت مطالبات داروخانه‌ها به فروردین امسال نیز رسیده و بخشی از مطالبات در سال ۹۵ بیمارستان‌های دولتی که انصافاً در شرایط عسر و هرج هستند پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اخیراً جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر اقتصاد و دارایی و خزانه‌داری کل کشور داشتیم تا اعتباراتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه به سازمان بیمه سلامت تخصیص یافته است، محقق شود.

موهبتی گفت: ما موظف هستیم ارایه‌دهندگان خدمات سلامت از جمله مؤسسات خصوصی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها اعم از دولتی و خصوصی را حمایت و تأمین منابع مالی کنیم.

وی گفت: داروخانه‌های بخش خصوصی از تعدد و تکثر بیش‌تری برخوردار هستند و چون یک بنگاه اقتصادی کوچک و حجم مطالبات آن نسبت به بیمارستان‌های دولتی کم‌تر است، بنابراین پرداخت مطالبات این بخش راحت‌تر است وگرنه در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی ۴-۵ ماه از سال ۹۵ را از ما مطالبه دارند و امیدواریم که تخصیص‌ها که به‌زودی تأمین شده و این مطالبات هم پرداخت شود