انتقاد معاون وزیر راه از تثبیت قیمت گازوئیل حملونقل فلج میشود رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از سیاست دولت در ممانعت از افزایش قیمت حاملهای انرژی در بخش حمل و نقل باری سنگین انتقاد کرد. به گزارش مهر، داوودکشاورزیان در خصوص اظهارات اخیر محمدباقرنوبخت که گفته بود دولت قصد افزایش حاملهای انرژی […]
انتقاد معاون وزیر راه از تثبیت قیمت گازوئیل
حملونقل فلج میشود
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از سیاست دولت در ممانعت از افزایش قیمت حاملهای انرژی در بخش حمل و نقل باری سنگین انتقاد کرد.
به گزارش مهر، داوودکشاورزیان در خصوص اظهارات اخیر محمدباقرنوبخت که گفته بود دولت قصد افزایش حاملهای انرژی را ندارد، اظهارداشت: سیاست دولت این است که قیمت حاملهای انرژی افزایش نیابد؛ من به این سیاست شدیداً اعتراض و انتقاد دارم و آن را اقتصادی نمیدانم.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامهداد: تا زمانی که سوخت خودروهای سنگین تا این حد ارزان است، مشکلات صنعت حمل و نقل همچون فرسودگی ناوگان، به صرفه نبودن خرید کامیون نو، تقاضای مازاد حمل کالا، بهرهوری پایین و… حل نخواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کامیونهای ایرانی در سال تنها ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر پیمایش دارند، تصریح کرد: این در حالی است که کامیونها در اروپا و آمریکای شمالی گاه تا ۳ برابر این مسافت پیمایش دارند. بنابراین ادامه وضع قیمتی سوخت، بهرهوری صنعت حمل و نقل ایران را همچنان در حداقل نگه میدارد.
وی خاطرنشانکرد: در حال حاضر بخش حمل و نقل به کمک یارانهای که به سوخت (گازوئیل) داده میشود، سرپا مانده و جورِ اشتغال را میکشد؛ هر کس که بیکار است میتواند یک کامیون فرسوده را با ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان خریداری کند و با حداقل عرضه بار فعالیت داشته باشد. بنابراین به جای آنکه یک نفر سالی ۱۵۰ هزار کیلومتر با یک کامیون تردد داشته باشد دو نفر ۷۰ هزار کیلومتر بار میبرند تا این درآمد بین دو خانوار تقسیم شود.
کشاورزیان تأکیدکرد: کامیون نو در ایران در بازار فعلی حمل و نقل امکان کار کردن ندارد چرا که خرید یک کامیون نو به قیمت ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان و اقساط ماهانه چند میلیونی آن با وضعیت کم بار فعلی امکان بازپرداخت اقساط ندارد.
کشاورزیان تصریحکرد: به نظر میرسد ادامه وضع موجود اگرچه مشکل اشتغال کشور را تا حدودی حل میکند اما صنعت حمل و نقل کشور را در آینده فلج خواهد کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.