وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد توسعه ترانزیت کشور نیازمند۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه ترانزیت در بخش سختافزاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: مدیریت تجاریسازی در بخش ترانزیتی تا سالهای اخیر وجود نداشته است، چراکه همه به دنبال ساخت یک جاده بودهاند اما این […]
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد
توسعه ترانزیت کشور نیازمند۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه ترانزیت در بخش سختافزاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: مدیریت تجاریسازی در بخش ترانزیتی تا سالهای اخیر وجود نداشته است، چراکه همه به دنبال ساخت یک جاده بودهاند اما این موضوع که بتوان از آن بهرهبرداری لازم و بهرهوری مورد نیاز صورت گیرد وجود نداشته است.
نشست کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
به گزارش صما، عباسآخوندی در این نشست با بیان اینکه در بحث سختافزاری توسعه ترانزیتی هزاران مشکل وجود دارد، گفت: در بخش سختافزاری توسعه ترانزیت ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است اما منابع محدود بوده لذا باید استفاده بهتری از این منابع محدود صورت گیرد.
مدیریت تجاریسازی در بخش ترانزیتی تا سالهای اخیر وجود نداشته است
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه میدانند که مشکلات منابع مالی وجود دارد، افزود: با توجه به منابع محدود مالی باید وارد فاز بهرهوری شد چراکه تا چند سال گذشته وزارتخانه راه و شهرسازی یک وزارتخانه سختافزاری بوده و رویکرد بازرگانی در آن وجود نداشته است.
آخوندی ادامهداد: مدیریت تجاریسازی در بخش ترانزیتی تا سالهای اخیر وجود نداشته است چراکه همه به دنبال ساخت یک جاده بودهاند اما این موضوع که بتوان از آن بهرهبرداری لازم و بهرهوری موردنیاز صورت گیرد، وجود نداشته است.
وزارت راه و شهرسازی تلاش میکند که زیر داستان بیپولی پنهان نشود
وی با بیان اینکه اگر قدرت تعهد زمانی در حمل و نقل کالاها وجود نداشته باشد وضعیت رقابتی آن از بین میرود، یادآور شد: در ایران هیچ شرکت بینالمللی وجود ندارد که بگوید فلان بار را از آفریقای جنوبی به چین منتقل میکند و شرکتهای ما به قدری کوچک هستند که مراودات تجاری گسترده با سایر کشورها و شرکتهای هم نام خود ندارند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اقدامات نرمافزاری به بودجه زیادی نیاز ندارد، افزود: هماهنگی فراوانی باید روی بخش نرمافزاری صورت گیرد به همین دلیل سال به سال برای اجرای برنامه ششم توسعه زمانبندی صورت گرفت البته بودجه برای تحقق آن وجود ندارد؛ آیا برنامه ششم توسعه در سال اول میتواند به ۲۰ درصد اجرا برسد لذا وزارت راه و شهرسازی تلاش میکند که زیر داستان بیپولی پنهان نشود و به افزایش بهرهوری خود بیندیشد.
لزوم تشکیل جلسه مشترک بین کمیسیون امنیت و عمران با وزارت راه برای حل مشکل ترانزیت
آخوندی پیشنهاد کرد که کمیسیون امنیت ملی نیز در مسأله توسعه ترانزیتی درگیر شود و جلسهای با حضور کمیسیون عمران و کمیسیون امنیت ملی با وزارت راه و شهرسازی برگزار شود، چراکه برخی از امور ترانزیتی به مسایل سیاسی برمیگردد که نمیتوان این مسایل را در نظر نگرفت.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ترکیب ریل و بندر بسیار مهم است، ادامه داد: عملیات کانتینرها در بنادر ۳۰ درصد رشد داشته که این روند باید به صورت دائم افزایش یابد البته یکی از تمرکزهای وزارت راه و شهرسازی روی بحث ریل است که در حال حاضر ترانزیت ریلی چندین برابر ترانزیت جادهای است.
عمر هواپیماهای کشور بیش از ۲۳ سال است
آخوندی در خصوص بحث تأخیرهای پروازی اظهارکرد: تأخیرهای پروازی نتیجه عملکرد صنعت هوایی است چراکه صنعت هوانوردی در طول چند سال تأخیر فشار زیادی را متحمل شده است.
وی با بیان اینکه عمر هواپیماهای کشور بیش از ۲۳ سال است، افزود: سن ۲۳ سال سن بازنشستگی هواپیماها است؛ لذا شاخصی در صنعت هوانوردی به عنوان قابلیت بهرهبرداری از هواپیماها وجود دارد که زمانی که از سن آن بگذرد قابلیت بهرهوری آن کاهش مییابد.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه نوسازی ناوگان هوانوردی بسیار سرمایهبر و زمانبر است، ادامهداد: خوشبختانه عملیات نوسازی ناوگان هوایی آغاز شده و در حال پیشرفت است، مدتزمان طولانی بود که در ایران هواپیمای صفر کیلومتر وجود نداشت و در سیستم ناوبری آن مدتها سرمایهگذاری صورت نگرفته بود.
میزان تأخیرهای پروازی کاهشی بوده است
وی با اشاره به تصویب آییننامه حقوق مسافر گفت: اگر حقوق مسافری مورد تعدی قرار گیرد، میتوان از حقوق مسافران دفاع کرد که نتیجه این موضوع این بوده که علیرغم اوضاع ناوگان هوایی مناسب نیست اما میزان تأخیرهای پروازی کاهشی بوده و میزان پروازها فزاینده بوده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان رشد صنعت هوانوردی طی سالهای اخیر با هیچ یک از حوزههای حمل و نقل قابل مقایسه نیست، تصریحکرد: هنوز هیچ شرکتی از بخش خصوصی حاضر به خرید هواپیما نشده است و بخش خصوصی ورودی به بخش خرید هواپیما نداشته است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.