دندانپزشکی که مطبش را به خیابان آورد

  پس از ماجرای نسخه‌نویسی پزشک تبریزی، این بار شاهد یونیت دندانپزشکی و ویزیت یک دکتر در میدان انقلاب بودیم؛ پزشکی جوان که معتمد و البته منتقد بیمه‌ها و بی‌توجهی به پیشگیری است. شفیع جعفری جراح و دندانپزشک، فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران، کارشناس معتمد بیمه‌ها و البته بازرس انجمن دندانپزشکی ایران است که دیروز یونیت دندانپزشکی‌اش […]

 

پس از ماجرای نسخه‌نویسی پزشک تبریزی، این بار شاهد یونیت دندانپزشکی و ویزیت یک دکتر در میدان انقلاب بودیم؛ پزشکی جوان که معتمد و البته منتقد بیمه‌ها و بی‌توجهی به پیشگیری است.

شفیع جعفری جراح و دندانپزشک، فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران، کارشناس معتمد بیمه‌ها و البته بازرس انجمن دندانپزشکی ایران است که دیروز یونیت دندانپزشکی‌اش را به میدان انقلاب آورد و حدود ۳ ساعت قبل از ظهر را به ویزیت رهگذران و البته متقاضیان خدمات دندانپزشکی، مشغول شد تا بلکه باب آشتی مردم و همچنین مسؤولان را با «پیشگیری» باز کند.

وی که خود را از منتقدان بی‌توجهی جامعه ایرانی به «چکاپ» و «پیشگیری» می‌خواند در توضیح هدفش از بردن یونیت دندانپزشکی به یکی از میادین پرتردد شهر و تعطیلی چند ساعته مطبش به ایسنا، می‌گوید: روزانه حدود ۴۰ تا ۵۰ معاینه دندانپزشکی انجام می‌دهم و سرم بسیار شلوغ است. بر همین اساس تجربه‌های زیادی از برخورد بیماران در حوزه دندانپزشکی دارم و اغلب شاهدم که متأسفانه بحث چکاپ در کشورم و میان هموطنانم جدی گرفته نمی‌شود. نه بیماران و نه درمان‌گران این موضوع را جدی نگرفته‌اند.

وی می‌گوید: این حرکت سمبولیک را انجام دادم تا باب آشتی بیماران با بحث پیشگیری باز شود و افراد را به چکاپ و پیشگیری دعوت کنیم تا به این ترتیب مشکلات دهان و دندان جدی گرفته شود.

 

جعفری ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با بسیاری از بیماری‌های دیگر را مورد اشاره قرار می‌دهد و می‌گوید: بی‌توجهی به مشکلات دهان و دندان، درمان این بیماری‌ها را سنگین‌تر می‌کند و از سوی دیگر هزینه‌های آن را نیز افزایش می‌دهد. البته با توجه به سهم مردم در پرداخت هزینه‌های خدمات دندانپزشکی، بی‌تردید مهم‌ترین مزیت توجه به پیشگیری در حوزه دهان و دندان، کاهش هزینه‌هاست.