عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران قادر به رقابت با تولیدکنندگان پوشاک خارجی نیستیم عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: همکاری با شرکتهای ترکیهای برای بهبود وضعیت مقدمهای برای حضور در بازارهای صادراتی است چراکه با بضاعت پس از تحریم قادر به رقابت با این کشور و دیگر تولیدکنندگان پوشاک در جهان نبودیم. به گزارش سایت […]
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران
قادر به رقابت با تولیدکنندگان پوشاک خارجی نیستیم
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: همکاری با شرکتهای ترکیهای برای بهبود وضعیت مقدمهای برای حضور در بازارهای صادراتی است چراکه با بضاعت پس از تحریم قادر به رقابت با این کشور و دیگر تولیدکنندگان پوشاک در جهان نبودیم.
به گزارش سایت خبری اتاق تهران، احمد کیمیاییاسدی تصریح کرد: انتقال تکنولوژی، ورود ماشینآلات پیشرفته و کم کردن فرصت قاچاق پوشاک به ایران از جمله پیامدهای تولید پوشاک با برندهای خارجی و نشان ساخت ایران در کشورمان است. قاچاق قابلتوجه منسوجات و پوشاک از مرزهای گسترده کشورهای همسایه به ایران صنعت پوشاک و اشتغالزایی در این بخش را تهدید میکند اما قرارداد با صاحبان برند و تولید پوشاک در ایران دستکم به اشتغال کارگر ایرانی کمک میکند و از حجم قاچاق میکاهد.
وی افزود: چند برند ترکیهای در مناطق ویژه اقتصادی کشور که امتیازات و معافیتهایی در آن برای تولید در نظر گرفته شده مستقر شدند و فرایند ورود ماشینآلات جدید به ایران انجام شده است. امیدواریم این شرکتها بتوانند با مشارکت طرف ایرانی محصولی را تولید کنند که به نیاز بازار داخل پاسخ دهد و نیمنگاهی هم به صادرات داشته باشد.
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران واردات کالای آماده با ماشینآلات یا مواد اولیه یکی از نگرانیهای طرف ایرانی در مشارکت با برندهای خارجی دانست و گفت: این خطر وجود دارد که کارگر ایرانی در تولید بخشی از محصول مشترک سهیم نباشد و در نهایت محصول ساخت ترکیه در بازار ایران به فروش برسد یعنی روندی که پیشازاین رایج بود.
این فعال اقتصادی ادامه داد: رفع این نگرانی به هوشمندی مسؤولان در مناطق ویژه اقتصادی و طرف ایرانی وابسته است تا به بهانه استقرار ماشینآلات یا واردات پارچه پوشاک تکمیلشده وارد نشود چراکه هدف از همکاری با برندهای خارجی اشتغال کارگر ایرانی است.
کیمیاییاسدی قرارداد با برندهای معتبر جهانی گام اول در ارتقای وضعیت صنایع پوشاک دانست و گفت: ما سابقه خوبی در تولید پوشاک داریم اما به دلیل تحریمها و بهروز نشدن تکنولوژی در واحدهای تولیدی رقیب دیرینه و سنتی ما یعنی ترکیه گوی سبقت را ربوده است و امروز به اولین صادرکنندگان پوشاک به اتحادیه اروپا تبدیلشده است.
وی افزود: همکاری با شرکتهای این کشور برای بهبود وضعیت مقدمهای برای حضور در بازارهای صادراتی است چراکه با بضاعت پس از تحریم قادر به رقابت با این کشور و دیگر تولیدکنندگان پوشاک در جهان نبودیم.
توضیح: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۲۰میلیون یورو سفارش صنعت پوشاک با برند خارجی و نشان ساخت ایران خبر داده است. احمدکیمیاییاسدی، فعال صنعت نساجی این اقدام را یک پیامد خوب برای این صنعت میداند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.